-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Honda CR-V: Holder koken
Den har fått tøffere konkurranse, men med mer utstyr og finpusset fasade står den seg godt blant de kompakte SUVene.
Først publisert i BIL 2 - 2005.
Bare to og et halvt år etter at andre generasjon CR-V kom på banen, har den fått justert utseendet. Som vi fortalte i Bil nr 1 i år, er det fronten som bokstavelig talt har fått en ansiktsløfting, med ny grill, nye lykter og en støtfanger som gjør bilen fem centimeter lenger. Utstyr og interiør er oppgradert, blant annet er hodestøttene nå nedfellbare i seteryggen slik at sikten bakover er bedre når ingen sitter bak.
Førerplassen kjennetegnes av god sikt både forover og bakover og fin oversikt over instrumentene, men vi skulle gjerne hatt en fothviler til venstrefoten. Ettersom vi kjører automat, fungerer det fint med gearspaken plassert høyt på dashbordet, og gulvplassen foran forsetene er dermed fri. To-literen med variable ventiltider og sekvensiell innsprøyting er den samme kvikke som før, og den er koblet sammen med en tradisjonell firetrinns kasse. En trykknapp ytterst på gearspaken sørger raskt for å legge inn tredjegearet når du trenger motorbremsing.
Fjæringen er forholdsvis stiv, men er ikke på noen måte ukomfortabel, og den tåler godt at bilen lastes, faktisk takler den underlag av typen vaskebrett bedre med last enn uten. Tidligere var støyen et ankepunkt i CR-V, nå er støydempingen bedre og den skiller seg ikke negativt ut på dette området.
Firehjulsdriften kobles inn raskere enn på forgjengeren, men innkoblingen er fortsatt så vidt langsom på isete underlag at man merker godt at forhjulene spinner før bakhjulene er i inngrep. Et solid løft på utstyrssiden er det at elektronisk stabilitetskontroll, som hos Honda kalles VSA, nå hører til standardutstyret. Skinninteriør, elektrisk innfellbare sidespeil, cruise control og navigasjonssystem er også standard på Executive-nivå.
Honda CR-V 2.0 Executive
Pris: kr. 402.500,-
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1998 ccm. 110 kW (150 hk) v/6500 o/min. 192 Nm v/4000 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 464 x 179 x 171 cm. Akselavstand: 263 cm. Egenvekt m/fører: 1597 kg. Tillatt totalvekt: 2020 kg.
Dekk: 215/65 R16.
Bagasjerom: 527 liter (VDA).
Tankvolum: 58 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 11,8 sek
Toppfart: 167 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,93 l/mil
CO2-utslipp: 221 g/km