-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Første egne Cupra
Her er Cupra ute og tester sin første modell bygget fra bunnen av.
Så langt har Cupra nøyd seg med å lage spesialutgaver basert på Seat-modeller, men snart kommer denne SUV-en som en ren Cupra-modell.
I mange år var Cupra ensbetydende med topptrimmede Seat-modeller, men i 2018 ble Cupra et eget merke – tilsvarende Mercedes-AMG og Volvos Polestar.
Volkswagen besluttet å lansere merket etter at de mislyktes med å kjøpe Alfa Romeo fra Fiat Chrysler.
Cupra Formentor debuterte som konseptbil på Genève-utstillingen for et snaut år siden, men det er foreløpig ikke bekreftet at betegnelsen overføres til produksjonsutgaven når den kommer på markedet sent 2020 eller tidlig 2021.
Prototypen våre fotografer har knipset her ligger tett opptil konseptbilen med hensyn til design, helt ned til detaljer som de runde tåkelysene plassert like under hovedlyktene.
Trolig får produksjonsutgaven en annen drivlinje enn konseptet. Slik den sto i Genève var Formentor en ladbar hybrid med samlet effekt på 242 hester, men en Cupra bør nok ha mer effekt – de har jo allerede en Ateca SUV med 300 hester fra samme 2,0-liters turbo som sitter i Golf R.
Ubekreftede rykter antyder at den nye SUV-en kommer med en 2,5-liters rekkefemmer med 400 hester – tilsvarende den som sitter i Audi RS3, og at den får firehjulsdrift for å få kreftene effektivt ned i underlaget.
VW-gruppen har som mål å øke salget av Cupra-modeller betydelig de neste 4-5 årene, og for å oppnå dette vil nye modeller lanseres på løpende bånd.
Den mest interessant av disse sett med norske øyne – forutsatt at den realiseres – er den eldrevne SUV-en Tavascan som debuterte i konseptform på høstens bilutstilling i Frankfurt.