-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Her er nye CX-5
Mazda har nå avduket sin nye CX-5 i Los Angeles. Den blir ingen revolusjon.
Vi har fortalt om denne tidligere – senest assistert av datamanipulerte bilder for en uke siden.
Og nå som de offisielle bildene er sluppet, ser vi at datamanipulasjonene var nærmest perfekte. Et klapp på skulderen til våre venner i Automedia som sto for den bragden.
Ifølge Mazda er bilen som avdukes i Los Angeles «en komplett redesignet utgave av SUV-en fra 2012».
Jeg syns ikke den er direkte vanskelig å gjenkjenne fra originalen, i alle fall ikke etter at den fikk et facelift for et par år siden. Og siden vi ikke har fått snev av tekniske data velger jeg å tro at det igjen dreier seg om facelift og tekniske oppgraderinger, og ikke om en helt ny bil.
Men jeg er sikker på at ny teknikk, som ekstra støydemping, G-Vectoring (som vi nylig omtalte i forbindelse med Mazda6), moderne infotainment og mer påkostede materialer, vil sørge for økt komfort og enda bedre kjøreegenskaper enn i dagens modell.
Motorene er også de samme og bærer betegnelsen Skyactiv. Mest populær i Norge er 2,2-liters diesel, men man kan også velge mellom bensinmotorer på 2,0 og 2,5 liter.
På hjemmemarkedet starter salget av nye CX-5 i februar, mens de første bilene kommer til Norge rundt midten av 2017. CX-5 er Mazdas mest solgte modell i Norge og resten av Europa, og den står for rundt en fjerdedel av Mazdas globale salg.