-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Pickup – men ikke for deg
Det er et eller annet merkverdig attraktivt ved en liten pickup. Sist ut på banen er Dacia, men de bygger utelukkende for et lokalt oljeselskap. Det er imidlertid håp.
Det er ikke noe fancy ved en bil som dette – det er en stasjonsvogn hvor man har kappet vekk det meste bak B-stolpen.
Denne, som Dacia ganske enkelt kaller Duster Pick-Up er, ikke veldig overraskende, basert på Duster.
Duster finnes i Norge, men denne Romania-fabrikken forteller i en pressemelding at deres spesielle utgave, uten baksete og åpen bak, bygges eksklusivt for OMV – et av kontinentets store olje- og gass-selskap med masse virksomhet i Romania, hvor Dacia produseres.
Under det lille planet med de høye sidene finner man drift på de hjulene også. Den er med andre ord firehjulsdreven og utstyres med 1,5 liters-dieselen på 110 hk.
Det er ikke gjort noe med kabinen, den har fremdeles bare to seter der foran, og det 1,7 meter lange planet kan ta inntil 450 kg.
Det som imidlertid er spesielt på denne modellen er veltebøylen rundt det meste av kabinen – det er vel den som gjør at jeg ser mer enn en gang på bildene av denne bilen.
Dacia gjør ikke dette ombyggingsarbeidet selv – de har satt det bort til noe som heter Romturingia. De gjør sikkert en OK jobb – jeg regner med at også pickupen møter Renaults ganske tøffe kvalitetskrav (man er ikke blitt Mercedes-partner uten at det setter spor her og der).
Bilen skal bygges i 500 eksemplarer som OMV skal bruke til å betjene sine 9000 brønner i Romania. Det er gjort såpass mye arbeid at bilen har fått normal typegodkjenning, og det er da man spør seg:
Stor internasjonal pressemelding, stort engasjement og en bil som er klar for salg utenom denne ene bestillingen - antyder ikke Dacia kanskje at dersom interessen er stor nok vil flere kunne glede seg over denne smarte, lille fjellgeiten?
Idé: Statoil og OMV har hatt mye med hverandre å gjøre. Kanskje Statoil kunne hente hjem et par hundre til evaluering her hjemme også?