-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Funky Duster pickup
Etter å ha fortalt oss om en kort-serie pickup for hjemmemarkedet, viser nå Dacia en konseptutgave av noe som også kan bli virkelighet.
Det er ikke mange dager siden Dacia fortalte oss at det bygges noen hundre pick-up versjoner av Duster for hjemmemarkedet. Det er det store østerrikske oljeselskapet OMV som skal ha 500 av dem til sine installasjoner i Romania.
Men nå fyller Renault/Dacia på med fristelser for pickup-elskere. Til bilutstillingen i Sao Paolo har Renaults lokale designkontor utviklet en ny pickup. Oroch er navnet.
Hvor mye av det opprinnelige Duster-karosseriet som er i behold her er ikke klart, men vi snakker i hvert fall om en full firedørs kabin, med et ganske kompakt plan. Dette er med andre ord mer en friluftsbil enn en nytteutgave.
Og er altså heller ikke noe svar på hva slags biler Renault skal komme med lokalt. Pickup-markedet i Brasil ligger i nærheten av 1 million biler årlig, og Renault har sagt at de skal inn med to versjoner i det segmentet. Det er tvilsomt om Oroch er en av dem.
For med satin-hvit overflate med røde markeringer og panorama glass i taket, og alt som skal til for å frakte utstyret for kitere og sågar to kameraer som er montert slik at de kan fange alle høydepunktene fra dagens kiting, er det åpenbart at denne er ment mer for moro enn for nytte.
Nå må det føyes til at Dacia er ikke noe eget varemerke i Brasil. Det som finnes av Dacia-modeller, for eksempel Duster, heter Renault der – og har allerede vært utsatt for en konseptbehandling lokalt. På Sao Paulo i 2012 var det nemlig et Duster-konsept som het D-Cross.
Jeg tror vi kan være enige om at årets utgave er penere.