-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Biltema Snøkjetting
ANBEFALES

4,7 mm wire, 12 tverrlenker og 6 langsgående lenker med 24 mm lange ledd i 3,6 mm firkantstål, strammelenke med 37 mm lange ledd i 3,6 mm rundstål.
Svart plastkoffert. Lett forståelig og godt illustrert bruksanvisning på svensk, norsk og finsk. To ekstra ledd. Litt liten koffert og kjettingene kan være litt plundrete å legge på plass igjen.
Montering
Svært enkel montering, strammelåsene virker litt trege og jeg hadde følelsen av at jeg ikke fikk strammet skikkelig. Ved at strammelenken legges i to kroker som fordeler strammingen på hele fire punkter, var bare en lett etterstramming nødvendig. Monteringen kan skje uten å flytte bilen, og stopper du hjulene med åpningen ved strammelåsen nede, trenger du bare rugge litt på hjulene når du skal demontere kjettingene.
Å kjøre med
På snø og is er denne kjettingen svært god å kjøre med. De langsgående lenkene sørger for at vibrasjonene er moderate også på asfalt, og den lette strammelåsen og bruk av plasthaker gjør at ubalanse heller ikke er noe problem ved kjøring på asfalt med tynn ishinne. Fremkommeligheten og bremseegenskapene er gode, men sidestabiliteten og styreresponsen er merkbart dårligere enn med vinterdekk.
Konklusjon
Prisen tatt i betraktning er dette en robust og god kjetting. Den er enkel å montere og tålte den hardhendte behandlingen vi ga den både på is og snø. Dette er en kjetting som tåler å kjøres på hovedvei, men som er enkel nok til å legges på bare for den siste kneika. I forhold til Biltema-kjettingen vi kjørte for to år siden, er kvaliteten betydelig bedre. For den som vil ha en billig og enkel kjetting, er dette absolutt et godt alternativ.