-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Dårlig kunnskap om dekk
Michelin avdekker store kunnskapshull om dekkbruk hos nordmenn.
Nå som mange har lagt om til sommerdekk, er det viktig å sjekke lufttrykket. Lufttrykket har stor betydning for styre- og bremseegenskaper, og for lavt lufttrykk fører til økt drivstofforbruk og større sjanse for punktering.
Selv om 91 prosent sjekker luftrykket når de skifter mellom sommer- og vinterhjul, er det kun én av ti nordmenn som sjekker det regelmessig. Dekkbransjens anbefaling er én gang i måneden.
Les også at riktig lufttrykk kan spare deg penger
Samtidig er det kun fem prosent av norske bilførere som er klar over at de dekkene med mest mønsterdybde skal på bakhjulene. Dette gjelder uavhengig av om bilen har for-, bak- eller firehjulstrekk.
- Har du de dårligste dekkene foran, vil du som bilfører ofte merke når hjulene er i ferd med å miste grepet, og du kan senke hastigheten og parere risikomomentet, sier Carl Stenson i Michelin.
Bare annenhver bilist svarte riktig på minste tillatte mønsterdybde for sommerdekk, noe som for øvrig er 1,6 mm. For vinterhjul er minste mønsterdybde 3 mm.
Undersøkelsen ble gjort av PFM Research på oppdrag fra Michelin.