-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Opplysningsrådet for Veitrafikken:
Administrerende direktør
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Bruktbilselger
-
Gromstad Auto AS:
Salgssjef Audi
-
Møller Bil Oslo Vest:
Garantisaksbehandler
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Testvinner eller miljødekk?
Mange produsenter av dekk kaster seg nå for fullt ut i kampen om å ha de beste miljødekkene. Det vil si dekk som ruller lettere og dermed reduserer drivstofforbruket. Michelin og Pirelli har dekkene, og nå kommer også Continental med sin løsning. Og den er litt annerledes.


Frank Larsen med Continentals nye miljødekk
HER FINNER DU MYE NYTTIG DEKKSTOFF
For mens andre lager miljødekk med eget mønster, velger Continental å bruke samme mønster som på de ordinære Contact II dekkene. Men ved å endre på gummiblanding og konstruksjon, lanseres et nytt E-dekk som i følge fabrikken vil ha 20 prosent lavere rullemotstand.
Her kan du lese om dekkene fra Michelin og Pirelli
- Kundene kan velge mellom to varianter av det samme dekket, sier teknisk sjef for Continental i Norge, Frank Larsen. Det blir et dekk som har vunnet de fleste store dekktester, og vi kaller denne varianten for Testvinneren. Og det kommer et dekk som ser helt likt ut, men det blir E-merket. E betyr at dekket ruller lettere. Felles for begge variantene er mønsteret.
- Det er bilprodusentene som skal ha de nye E-dekkene. Stadig flere produsenter setter krav til at dekkene skal rulle lettere, og si gjerne at miljødekk ikke hadde kommet om ikke bilprodusentene hadde kommet med sine krav.
Ikke alt det beste i et dekk
Frank Larsen innrømmer at det er forskjeller på egenskapene i de to dekkene som ser like ut.
- Et miljødekk med lavere rullemotstand, vil ikke ha de samme gode våtegenskapene, sier han. Det er teknisk umulig og vi ser i tester at miljødekk faller igjennom på våt vei. Det er bare noe man må innrømme og som kundene må være klar over. Dekk vil alltid handle om kompromiss.
HER FINNER DU MYE NYTTIG DEKKSTOFF