-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Continental med ny løsning på piggdekk
Dekkprodusenten Continental lanserer nå en ny type piggdekk som skal være mer effektive og bedre for miljøet.
ContiFlexStud kaller de teknologien med en pigg som består av en metallpinne og en gummistamme. Den nye piggteknologien gir bedre veigrep, mindre støy og mindre slitasje på asfalten.
Med den nye teknologien hevder Continental å ha gjort betydelige fremskritt når det gjelder den aktive sikkerheten og ytelsen til vinterdekk. Den nye teknologien har en rekke fordeler.
– Tradisjonelle pigger vil ikke kunne trenge helt gjennom isen på veioverflaten fordi den stive aluminiumstammen forhindrer dette, sier Marco Gellings, leder for vinterdekkutvikling hos Continental.
– En gummistamme og metallpigg gjør det mulig for piggen å stikke dypere ned i isen, og således blir veigrepet bedre. Dessuten mister man langt færre pigger enn på tradisjonelle piggdekk, konstaterer han.
Studier Continental har gjennomført viser at de nye piggdekkene gir sju prosent bedre grep på is. I tillegg er knastene vulkanisert inn i dekket i produksjonsfasen, noe som gjør at piggene sitter mye bedre fast.
Det medfører at man mister langt færre pigger enn ved tradisjonelle piggdekk. Dermed holder piggdekkene lengre enn tidligere.
– I tillegg viser studier vi har gjennomført at veislitasjen blir 20 prosent mindre på grunn av de fleksible gummistammene. Støyen blir også mindre med disse piggene, forklarer produktsjef hos Continental Dekk Norge, Knut Knudsen.
Continental skal i vinter i gang med testing av den nye piggteknologien på sitt piggdekk IceContact 2 i dimensjonen 235/45/18 i Norge. Dekket er allerede testet av blant annet taxisjåfører i Sverige med strålende tilbakemeldinger.