-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Høy score for Nokian
Nokian har klart det kunststykke å lage et vinterdekk som scorer høyt innen to forskjellige kategorier.
Da EU innførte den nye dekkmerkingen i 2012, mente man det var nærmest umulig å oppnå AA-score.
Nokian WR SUV 3 i størrelse 265/50 R19 V er ifølge den finske produsenten verdens første vinterdekk med EUs dekkmerking A for både våtgrep og drivstoff-effektivitet. I tillegg viser merkingingen bare én lydbølge, det beste man kan oppnå mht. støy.
Ifølge målinger kan det redusere bremselengden på våte veier med opptil 18 meter (forskjellen mellom klasse A og F). Samtidig kan det spare 0,6 liter drivstoff i løpet 10 mil (forskjellen mellom klasse A og G).
Miljø og sikkerhet
– I likhet med bilprodusentene er vår egen produktutviklingsavdeling også opptatt av å gjøre bilkjøring tryggere og grønnere. Nye Nokian WR SUV 3 er absolutt «state-of-the-art» innen dekkbransjen, og representerer en helt ny måte å tenke SUV-dekk på, sier Fredrik Hauge, produktsjef i Nokian Dekk.
Det gode grepet og de balanserte kjøreegenskapene til Nokian WR SUV 3 er et resultat av et funksjonelt dekkmønster, kombinert med den helt nye gummiblandingen Nokian Twin Trac SUV Silica, som er utviklet spesielt for SUV-kjøretøy.
Effektiv miks
Det nye dekket inneholder en kombinasjon av Nokians gummiblanding som er utviklet for krevende og kalde vintre og et silika-basert stoff som gir god ytelse i mildere vær.
Sluttresultatet er Nokian Twin Trac SUV Silica-gummiblanding som inneholder naturgummi, silica og rapsolje. Den unike partikkeldistribusjonen gir dekket et ekstra godt snø- og våtgrep.
– På grunn av det lettrullende dekkmønsteret og en større mengde silika i gummiblandingen, holdes rullemotstanden lav. Dette gjør at dekket oppnår lavere forbruk og utslipp enn sine mer tradisjonelle konkurrenter. Denne kombinasjonen forbedrer også dekkets kjørestabilitet og slitestyrke, sier Hauge.