-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist Fabrikksystemer - Servicemarked
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Kia EV9 GT:
Kia viser muskler på LA Auto Show
Kia viste sin nye EV9 GT på LA Auto Show. Den blir en muskelbil med over 500 hestekrefter og spesielle detaljer.
EV9 GT blir den første store SUV-en fra Kia som får elektronisk styrt chassis og den får også vesentlig kraftigere bremser enn dagens versjon.
Bilen vil i tillegg få eksklusive designelementer for å vise at dette er en annen bil enn de øvrige modellene i EV9-serien. Bilen skal vekke følelser hos bilentusiaster som er avhengig av en stor og praktisk SUV med seks seter.
Rask el-SUV
Med standard e-AWD er Kia EV9 GT motorisert av to elektriske motorer montert foran og bak. Foran er en 160 kW motor på plass og bak en kraftig 270 kW motor. Til sammen gir de anslagsvis 501 hestekrefter.

Basert på intern testing sikter Kia mot en estimert 0-60 mph-tid på bare 4,3 sekunder for EV9 GT, mens den nåværende EV9 GT-Line trenger 5,0 sekunder.
Ved å trykke på den gulgrønne GT-knappen som finnes på rattet, får du tilgang til GT-mode. Da våkner bilen til liv og det uten tekniske støttesystemer. Alle hestene slippes løs.
My Drive
Bilen blir i likhet med EV6 GT-line utstyrt med en My Drive knapp som gir økt mulighet til å sette opp bilen slik du selv ønsker. Støtdempere, gasspådrag, styring og stabilitetsprogrammet kan justeres og samtidig kan man benytte bilens støttesystemer og alle hestekreftene.
Som en del av bilens sportslige egenskaper kommer EV9 GT som standard med eksklusiv Virtual Gear Shift (VGS) som simulerer opplevelsen av en tradisjonell step-shift automatisk girkasse, og gir merkbare "skift" når kjøretøyet akselererer. Dette føles som å kjøre med en tradisjonell automat med pad-shift.
Elektrisk Active Sound Design (e-ASD) gjenskaper lydene fra girskiftene når EV9 GT akselererer.
I likhet med EV6 GT kommer EV9 GT med en elektronisk e-LSD (Limited Slip Differential) som hjelper til med stabilitet ved å begrense hjulspinn.
Egne designelementer
EV9 GT skiller seg fra andre EV9-er i serien med unik eksteriør- og interiørdesign.
Utvendig er EV9 GT skodd med 285/45R-21 performance Continental-dekk pakket rundt eksklusive 21-tommers lettmetallfelger. Kia EV9 GT-caliprene er neongrønne.
Mer karakteristiske designelementer finner du inni bilen. Lysegrønne aksenter er på plass i ulike områder av interiøret, inkludert rattet og setene. Unikt for EV9 GT er dype sportsseter med Alcantara innsatser, preget med GT-logoen. Bilen får også et sportsligere GT-ratt. Grafikken i bilen vil også få et eget GT utseende og egne lys signaturer inni kupeen.
EV9 GT forventes lansert i Europa i første halvår 2025.