-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ford effektiviserer
Ford tenner nytt håp for amerikanere som ikke vil gi slipp på sin fullsize-SUV. Oppskriften heter Explorer America og debuterer i Detroit neste uke.
Her er det benyttet moderne teknologi for å oppnå kraftige reduksjoner i utslippene. Men det er ingen magi, bare en kombinasjon av direkte innsprøyting og turbo som gir langt mer effektive forbrenning. Eller som Ford selv uttrykker det – en firer gir krefter som en sekser mens sekseren blir som en åtter.
Fireren er i dette tilfellet en 2-liter som yter 275 hk med et dreiemoment på 380 Nm. V6eren er på 3,5 liter og leverer 340 hk, og sammenlignet med dagens V6 Explorer vil disse motorene medføre en reduksjon i utslippene på mellom 20 og 30 prosent.
Det reduserte forbruket skyldes også en konstruksjon som er vesentlig lettere enn dagens modell. Dessuten er konseptbilen utstyrt med en moderne 6-trinns automatkasse.
Innendørs er det spekket med praktiske løsninger og elektronikk – blant annet et tredimensjonalt kompass / navigasjonsanlegg som inneholder et topografisk kart.
Her kan du se hvordan Fords EcoBoost teknologi fungerer