-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Saabs neste crossover
Saab skal vise konseptbilen 9-4X på årets Detroit-utstilling. Men den får liten betydning for Trollhättan.
9-4X Concept får som Xen antyder drift på alle fire hjul. XWD-systemet er utviklet av Haldex og er det samme som skal benyttes i 9-3 Aero XWD som snart gjør sin entre på markedet.
Bilen får en 2-liters turbomotor, og som de fleste nye Saaber er den klar for E85 i tillegg til vanlig bensin. 245 hk og 353 Nm er ytelsene når den kjøres på bensin. Tanker du i stedet E85 øker disse til 300 hk og 400 Nm – noe som gir 0 til 100 km/t på 8 sekunder og en potensiell toppfart på 235 km/t.
Saab oppgir et forbruk på 1,05 liter på mila med bensin, men dette blir nok vesentlig høyere med E85. Det vil også etter hvert komme dieselmotorer til 9-4X.
Mexico
Når bilen går fra konsept til produksjon, er det GMs fabrikk i Mexico som får oppdraget. Årsaken er at man anser Nord-Amerika for det mest interessante markedet og at dollarkursen for tiden er svært lav i forhold til så vel euro som svenske kroner.
I tillegg vil den dele samlebånd med en slektning med Cadillac-logo i grillen.
Ubekreftede meldinger sier bilen skal på markedet i Nord-Amerika på slutten av inneværende år mens vi her i Europa må vente til første halvår 2009.