-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Xtra Large fra Suzuki
Ikke lenge etter introduksjonen av smarte, lille Ignis, kommer Suzuki med nok en bilnyhet. XL-7 er den hittil største bilen fra den japanske produsenten. Og den skal bli prisgunstig.
Interiøret er svært fleksibelt med justerbare seter i lengderetningen i andre seterad. Og både andre og tredje seterad kan legges ned, helt eller delt, noe som gir XL-7 et svært fleksibelt lasterom. For å lette innlastningen i baksetet er de bakre sidedørene ekstra store.
Rikholdig standardutstyr
Suzuki XL-7 kommer i fire utstyrnivåer hvor selv den rimeligste varianten, Standard, er utstyrt med aircondition med mikrofilter, elektriske vindusheiser, trådløs sentrallås, cruisecontrol og tiltbart ratt. Annet standardutstyr er vindusvisker og -spyler for bakvinduet, tonede ruter, justerbare armlener og et førstehjelpssett. Velger du den dyreste Limited modellen får du blant annet automatgear, skinn, elektrisk soltak, stereoanlegg med CD- og kassettspiller samt 16-tommers aluminiumsfelger med på kjøpet.
Under panseret finner vi en 2,7-liters V6 bensinmotor som yter 170hk. XL-7 kan leveres med manuell eller automatisk gearkasse og bakhjuls- eller firehjulsdrift. På modellene med firehjulstrekk kan du velge å sjalte ut denne og bare benytte bakhjulsdrift. Du kan også velge mellom high- og low-innstilling av gearkassen avhengig av om du kjører på landevei eller i terreng.
Til Norge neste sommer
Morten Wettergren hos den norske Suzuki-importøren forteller at XL-7 kommer til Norge i 2001, sannsynligvis på sommeren. Den modellen som er først ute med V6-motor er primært beregnet for det amerikanske markedet, fortsetter han. Det er diesel-alternativene som er mest aktuelle for Europa. Og de forventes å bli satt i produksjon i løpet av våren.
Av Terje Ringen – bilnorge.no