GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GM Sequel

GMC Graphyte

GMC Graphyte

GMC Graphyte

GMC Graphyte

GMC Graphyte

GMC Graphyte

GMC Graphyte

GMC Graphyte

GMC Graphyte

GMC Graphyte

GMC Graphyte

GMC Graphyte

GMC Graphyte

GMC Graphyte

Ren fremtid fra GM

Du har allerede lest om Opel Astra Diesel Hybrid her på BilNorge. Men GM viste mer fremtidsteknologi på Detroit-utstillingen.

Publisert Sist oppdatert

GMC Graphyte er en truck slik amerikanere flest elsker dem, men i motsetning til sine tørste slektninger byr denne på vesentlig bedre drivstofføkonomi gjennom å kombinere en 5,3-liters V8 bensinmotor med elektriske motorer. Dermed sparer man ca 25 prosent drivstoff uten at det går ut over bilens ytelser eller komfort og lasteevne.

Sequel
Har du fulgt med oss på BilNorge.no siden 2002, husker du kanskje GM Autonomy og Hy-wire, to ”Skateboard med brenselceller hvor man sto fritt til å bygge nær sagt hva man ønsket av bil oppå. Ideen er videreutviklet og forbedret i GM Sequel som nå har fått egenskaper i nærheten av hva en moderne bil har med en rekkevidde på nærmere 50 mil og en akselerasjon til 100 på under ti sekunder.

Sequel er på størrelse med en Cadillac SRX crossover og yter 73kW høyspent strøm til så vel fremdrift som varme, ventilasjon og kjøling av kupéen. Systemet er gjort mer kompakt og er i følge GM nå nærmere produksjonsstadiet både hva gjelder anvendelse og kostnader.

Tre lette tanker utført i karbonfiber rommer inntil 8kg hydrogen under 700 bar trykk, mer enn dobbelt så mye som i HydroGen3 som Bil var med på å kjøre i fjor sommer. Selv om Sequel fortsatt er en konseptbil er den fullt kjørbar og skal gjennom en rekke langtidstester på amerikanske landeveier og i trafikkerte byområder.

Powered by Labrador CMS