-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lystig Saleen uten gass
Saleen er eneste vest-kyst byggeren som stiller ut i Detroit. Det alene er grunn god nok til å bruke litt tid der. En annen, ganske god grunn, er at bilene hans er spennende.
Da Road & Track testet 575-hesters utgaven av Saleen S7 kalte dette bladet bilen for den raskeste de noensinne har testet. I Detroit sto 750 hesters utgaven! Men la oss begynne nedenfra.
Saleen har det med å gå løs på gamle Henrys modeller, og har en stund nå solgt sin egen utgave av Focus – N20 heter den. Men etter at de hadde solgt den et års tid oppdaget de at en rekke av kundene var veldig fornøyd med ytelse, fart og akselerasjon, uten noen gang å ha fyrt av lystgassen. Bilen var nemlig en nitro-utgave som skulle gi et skikkelig boost i hyggelig lag, men det viste seg altså ganske unødvendig i mange tilfeller.
Derfor lanserte de nå Focus S121, samme bilen, men uten lystgassen. Trimmet til 150 hester fra to-literen og ikke veldig dramatiske prestasjoner, men åpenbart nok. 24.000 dollar er 2.000 mindre enn med nitro-pakka og 12-tommers bremsene, den kølasvarte lakken og den spesielle grafikken er den samme.
Denne sto parkert ved siden av et par nye Mustanger. Det tok ikke Saleen lang tid å utvikle de nye Mustangene til S281-utgaver med motorer fra 325 til 400 hester, og her snakker vi bare V8 motorer selvfølgelig.
Men krembilen var altså S7. Da denne bilen ble lansert for så lenge siden som i 2002, var det den eneste gatetillate bilen i USA med mer enn 500 hester.
Sensasjon.
I dag? Knapt