-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kunst på hjul
De har fått anledning til å tenke fritt, designerne hos Mazda. Og når man ikke tar hensyn til bokser kan fremtidsbilen bli som dette.
Konseptflom
Det har vel nesten ikke vært en større bilutstilling uten et nytt konsept fra Mazda de siste årene, Sassou i Frankfurt 05, Senku i Tokyo samme år og Kabura på 2006-showet i Detroit.
Denne trenden har de tenkt å fortsette. I den nylig avholdte utstillingen i Los Angeles viste de sin Nagare mens de i Detroit skal presentere sin nye Ryuga.
Nagare står for flyt og bevegelse, og det er tenkte vinder og havstrømmer som har gitt inspirasjon til modellene. De er ikke laget for å kjøres, men for å vise en fremtidig designretning. 2020, antyder Mazda som et mulig tidspunkt, og innen den tid kan jo mye av forutsetningene for et fremkomstmiddel ha endre seg.
Verdensinspirert
Og kanskje kan bilen da også drives av brenselceller, for selv om Nagare er svart aerodynamisk i sin form holder det neppe med sol og vind som energikilde.
Laurens van den Acker er Mazdas globale designsjef, og selv om han har sitt sete ved designsenteret i Hiroshima, koordinerer han også innsatsen til studioene i Irvine, California og i Frankfurt, Tyskland.
Selv om Nagare står som eksempel for en ganske fjern fremtid, lover Mazda at de to andre prosjekter vi snart skal møte i Detroit og Genève er representanter for en mye nærere fremtid.
Det er ikke så lett å oppdage på den første skissen av Ryuga, så vi får vente til vi møter den i Detroit i januar.