-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nissan med Toyota-hybrid
Nissan ville ikke bygge hybrid-biler. En fin oppskrift å tape penger etter, sa Nissan-sjefen Carlos Ghosn. Nå kan du kjøpe en Nissan Altima med Prius-hjerte i USA.
Nissan måtte også bøye seg for markedsføringspresset. Da Toyota passerte 100.000 Prius årlig, begynte det liksom å bli alvor.
Dermed løste Nissan sitt problem på den mest rasjonelle måten. Og selv om Nissan i USA sier at de taper penger på hver eneste en de selger, men at de må gjøre det på grunn av kommende California-regler om utslipp og forbruk, taper de nok millioner mindre enn de ville gjort dersom de hadde utviklet det hele selv.
Allerede i 2002 gjorde Toyota og Nissan en samarbeidsavtale som nå trer i virksomhet. Toyota leverer 244 V batteriene, den elektriske motoren og transakselen, inverteren og hele kontrollsystemet.
Nissan bruker sin vanlige Altima med en 2,5-liters firer på 158 hk. El-motoren gir 40 hester som kan legges på toppen.
Dette er på mange måte en tvilling til Camry hybrid, men i USA er Camry en besteborger-bil mens Altima har et noe mer nesa-i-været image.
Viktigere er det imidlertid at det er en egen skala for økonomisk støtte til kjøp av slike biler. Når salget har nådd 60.000 enheter, begynner fordelene å minke. Det tallet har både Prius og Camry nådd for lengst, derfor har man også sett synkende salgstall for disse modellene de siste månedene.
Altima er derimot helt fersk og kan dra fordel av alle incentivene i lang tid fremover.