-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Miljøfokus hos Toyota
Ikke uventet er det biler med alternative drivlinjer som står i fokus på Toyota-standen i Detroit. FT-CH kan bli en lillebror til Prius.
La oss ta betegnelsen først – FT-CH står for Future Toyota – Compact Hybrid. Den er kreert av designsenteret ED2 utenfor Nice som en kompakt bybil. Med en lengde på 390 cm er den en drøy halvmeter kortere enn Prius. Toyota lover likevel komfort, rommelighet og spenstig stil.
Lavere vekt og bedre drivstofføkonomi enn Prius har vært sentrale elementer i utviklingem. Den vil også få lavere innstegpris enn Prius for å tiltrekke seg yngre, miljøbevisste kunder som er på jakt etter en rimelig bil.
TEST: Hybridkampen
I løpet av få år er Toyotas planer å selge en million hybridbiler i året. Dette skal skje gjennom lansering av åtte nye hybridmodeller, og FT-CH kan danne basis for en av disse.
LES: Hybrid for massene
På veien mot en renere fremtid har Toyota nylig startet et program der 600 Prius plugg-inn hybridbiler skal testes ut på en rekke markeder. Bilene er de første fra Toyota med Li-ion batterier. Fullt oppladet har disse en rekkevidde på ca 20 kilometer som elbiler og fungerer etter dette som en vanlig Prius med en kombinasjon av el- og bensinmotor.
SPIONBILDER: Toyota på hydrogen
Toyota bekrefter at plugg-inn hybrider og elbiler blir kommersielt tilgjengelige i USA i 2012 og at biler med brenselceller følger tre år senere. 100 slike er allerede i drift i USA i et demonstrasjonsprogram som ble startet i 2009.