-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Gjerrig Passat for USA
– Du trenger ikke hybrid for å redusere forbruket! Det er Volkswagens budskap i Detroit.
På VW-standen i Detroit står noe amerikanerne ikke har møtt tidligere – en Passat BlueMotion Concept.
I årevis har amerikanerne vært bortskjemt med lave bensinpriser, og har derfor ikke brydd om forbruk i særlig grad. Men de siste årene har prisene steget – noe som har tvunget mange til å tenke alternativt – ja til og med akseptere at tørste V8ere snart har utspilt sin rolle.
Det har medført en kraftig vekst for hybridbiler, men Volkswagen vil gjerne fortelle at det fins andre løsninger også. Derfor har de bygget en konseptbil basert på den amerikanske utgaven av Passat.
Bilen har en 1,4-liters TSI-motor i kombinasjon med en 7-trinns DSG girkasse. Motoren har 150 hester og et dreiemoment på 250 Newtonmeter, men har en «fuel economy rating» på 42 mpg (tilsvarende 0,56 liter per mil).
Det oppnår den blant annet ved å kutte ut to av fire sylindre (ACT) når det ikke er behov for dem, den har stopp/start og den har en coasting-funksjon som sparer drivstoff i situasjoner der bilen ruller lett.
Vi har jo sett slike løsninger har fungert bra i europeiske biler de siste årene, men når man er vant med 6-liters V8ere virker det nok veldig puslete med en 1,4-liter.