-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mustang, og litt mer
Ford har kommer med sin nye Mustang. Equus har kommet med sin drømmebil. Litt gammel Mustang, men resten er det beste fra resten.
Ifølge Equus Automotive har de jobbet i seks år, og testet prototypene mer enn 150.000 miles, før de nå viste sine nye biler i et fjernt hjørne på årets Detroit-utstilling.
De hørte hjemme der, denne lille drømmebilprodusenten er faktisk basert i Detroit, og ikke i et fjernt drømmelandskap i California.
Når du ser på stylingen er du ikke i tvil om hvor inspirasjonen er hentet. Når jeg også forteller at modellen kalles Bass (altså ikke skrivefeil for Boss – men allikkavæl) 770, er det enda mindre tvil om hva man tenker på.
Men på den annen side, du ser også litt ekte Dodge Challenger her, og under panseret finner du 640 virile hester fra en 6,2-liters V-åtter – med andre ord forrige generasjon Corvette ZR1 – da begynner du å skjønne at vi snakker en amalgam av alle ponycar-drømmer som det går an å drømme.
Legg på 250.000 dollar, så er drømmen din.
Ut fra beskrivelsen virker dette gjennomført. Et helt eget chassis, mye mer tredimensjonalt enn en vanlig ramme, i aluminium holder alt på plass. Karosseriet, som heller ikke har noe felles med andre karosserier – det bare ser slik ut – er en blanding av aluminium og kullfiber.
På innsiden finner du alt du venter fra noe som heter 2014: airbags, aircondition, GPS og masse infotainment, cruise control, dekktrykkovervåking, alle de tingene vi venter å finne i bilen vår i dag. Derfor er det antakelig ikke noe å protestere på når vekten tipper 1800 kg. Vi snakker tross alt 2+2 skikkelig muskelbil.
I hvert fall lover de oss 320 km/t (eller, og det ser jo enda bedre ut i USA: over 200 mph) og 0 til 60 mph (som tilsvarer 96,5 km/t) på 3,4 sekunder.
Det kan fort bli fire sekunder til 100 dersom det kommer et girskift imellom. Og et eventuelt girskift vil skje ved hjelp av en sekstrinns dobbelclutch manuell kasse som ligger langt bak. En automat kan komme, men prioritert er den ikke.
Interiøret fikk masse kred der bilen sto i Detroit. Med lekker Alcantara i taket og skinn ellers, og gode innslag av polert metall pluss en absolutt meget moderne instrumentering.
Det hele er en beskjed «in your face» om at det som så bra ut for femti år siden, har jommen sin plass i dagens bilde også. Flat front, runde lamper, skikkelig fastback – her er det ingen som skammer seg over å like det som fantes en gang.
De som beveget seg bak de røde snorene på standen og snakket alvor, fikk beskjed om at bilen kunne leveres på innsiden av tre til fem måneder, men at de som lager bilen vil ha så tett kontakt med kunden som mulig for å lage et virkelig skreddersydd eksemplar.