Hyundai Sonata Plug-in Hybrid
Hyundai Sonata Plug-in Hybrid
Hyundai Sonata Plug-in Hybrid
Hyundai Sonata Plug-in Hybrid
Hyundai Sonata Plug-in Hybrid
Hyundai Sonata Plug-in Hybrid
Hyundai Sonata Plug-in Hybrid
Hyundai Sonata Plug-in Hybrid
Hyundai Sonata Plug-in Hybrid
Hyundai Sonata Plug-in Hybrid
Hyundai Sonata Plug-in Hybrid
Hyundai Sonata Plug-in Hybrid
Hyundai Sonata Plug-in Hybrid
Hyundai Sonata Plug-in Hybrid

Plug-in fra Hyundai

Stadig flere produsenter lanserer ladbare hybrider. I Detroit står Sonata Plug-in Hybrid.

Publisert

Om jeg skal prøve å rekapitulere hva som fins av ladbare hybrider i dag, så kan vi vel starte med Opel Ampera, Toyota Prius Plug-in og Volvo V60 Plug-in som har vært lengst på markedet.

Og så fortsette med Mitsubishi Outlander PHEV, Mercedes S500 Plug-in Hybrid og Audi A3 e-tron, som alle kom på markedet i fjor.

Volkswagen Golf GTE er like rundt hjørnet, og i løpet av 2015 får vi se Passat GTE, Mercedes C350 Plug-in og sikkert enda flere.

Kanskje også den nye Sonata Plug-in? Foreløpig sier bare Hyundai at den skal lanseres på utvalgte markeder i løpet av 2015.

Sonata Plug-in har en batteripakke på 9,8 kWt, og det skal holde til en elektrisk rekkevidde på cirka 35 kilometer. Det er omtrent på nivå med Mercedes C350 Plug-in, og en god del kortere enn hva Audi/VW opererer med, for ikke å snakke om hva BMW har antydet.

Drivlinjen består av en 2,0-liters bensinmotor med 154 hk samt en elmotor på 50 kW (68 hk). Maks samlet effekt er 202 hk, og kreftene sendes til forhjulene gjennom en 6-trinns automatkasse.

Basert på amerikansk standard har Sonata Plug-in Hybrid et snittforbruk på 0,25 liter per mil. Bilen skal produseres i Korea.

Powered by Labrador CMS