-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er første Genesis
Hyundai lanserer et eget merke for å konkurrere i det ypperste luksussegmentet. Toppmodellen G90 er på plass i Detroit.
Vi har fortalt om Genesis tidligere, og at de har til hensikt å utvikle en serie modeller for å konkurrere mot det ypperste av premium-merker.
Lexus er nok den mest nærliggende konkurrent, men her er vi også i et segment der vi finner toppmodeller fra Audi, BMW, Mercedes og Jaguar.
I første omgang skal merket lanseres i USA og Korea, men det stopper ikke der. Kina, Russland og de rike landene i Midtøsten står også for tur. Foreløpig er ikke Europa nevnt med et ord.
Det mest avanserte på sikkerhetsfronten, kvalitet i alle ledd og utsøkte materialer skal få kundene i det øverste luksussegmentet til å vurdere Hyundai. Vi blir ikke veldig overraket om også pris blir en faktor når de skal slå seg inn på et godt etablert marked.
Muskler
G90 skal leveres med to alternative motorer – en 3,3-liters twin turbo V6 med 365 hk og et dreiemoment på 510 Newtonmeter, samt en 5,0-liters direkteinnsprøytet V8 med 420 hk og 520 Nm.
8-trinns automatgir er standard. Det er også bakhjulsdrift, men G90 kan også leveres med trekk på alle fire.
Bilen har en lengde på 520 cm, en bredde på 191 cm og en høyde på 150 cm. Akselavstanden er på rause 316 cm. Det er mål som tilsvarer en lang Lexus LS, eller en lang Mercedes S-Klasse om du foretrekker den sammenligningen.