-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Helt som ventet: E-Klasse Coupé
Dette er nye Mercedes E-klasse Coupé. De første bilene vil være i landet utpå vårparten.
Vi ventet vel ikke annet. Den nye coupeen fra Mercedes-Benz, bygget på W213, følger trofast den tradisjonelle oppskriften: mer penger for mindre plass.
Dessuten er den selvfølgelig elegant, med sin lange, slake hekk, uten at være så oppsiktsvekkende at man bare blir stående og gape. Trygg Mercedes oppskrift. Bakluken er forresten ikke noen bakluke – du kan med andre ord ikke regne med å få tredd amerika-kofferten inn gjennom det lave bagasjelokket.
Også innvendig ser den ut til å være 99 % kjent E-klasse. Det eneste jeg fikk øye på, som utgjorde det lille avviket, var luftedysene som har fått mye mer preg av eksos-enden i jetmotorer.
Bilen skal debutere på bilutstillingen i Detroit om en snau måned, og er vel sikkert klar for markedet før sommeren. Det er vel heller ikke for dristig å spå at den vil bli fulgt av en cabriolet før neste år er omme.
I følge brosjyren kommer den som 220d, 200, 300 og 400 4-Matic. Med andre ord, fra 184 hk, via dieselen på 194 hk og 245 hk fra E 300 til 333 hk fra 3-literen i E 400. (Er det noen som skjønner tallene i modellbetegnelsene til Mercedes?)
Det vil imidlertid forundre meget om det ikke også dukker opp AMG-versjoner med biturbomotorene. Og for dem som bare ønsker seg antydningen av flærr vil det være mulig å bestille den med AMG-Line utstyr.
E-Coupé | Forrige | Differanse | |
Lengde mm | 4826 | 4703 | + 123 |
Bredde mm | 1860 | 1786 | + 74 |
Høyde mm | 1430 | 1398 | + 32 |
Akselavstand mm | 2873 | 2760 | + 113 |
Takhøyde foran mm | 1039 | 1021 | + 18 |
Takhøyde bak mm | 925 | 910 | + 15 |
Skulderbredde foran mm | 1424 | 1374 | + 50 |
Skulderbredde bak mm | 1341 | 1243 | + 38 |