Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé
Mercedes E-klasse Coupé

Helt som ventet: E-Klasse Coupé

Dette er nye Mercedes E-klasse Coupé. De første bilene vil være i landet utpå vårparten.

Publisert Sist oppdatert

Vi ventet vel ikke annet. Den nye coupeen fra Mercedes-Benz, bygget på W213, følger trofast den tradisjonelle oppskriften: mer penger for mindre plass.

Dessuten er den selvfølgelig elegant, med sin lange, slake hekk, uten at være så oppsiktsvekkende at man bare blir stående og gape. Trygg Mercedes oppskrift. Bakluken er forresten ikke noen bakluke – du kan med andre ord ikke regne med å få tredd amerika-kofferten inn gjennom det lave bagasjelokket.

Også innvendig ser den ut til å være 99 % kjent E-klasse. Det eneste jeg fikk øye på, som utgjorde det lille avviket, var luftedysene som har fått mye mer preg av eksos-enden i jetmotorer.

Bilen skal debutere på bilutstillingen i Detroit om en snau måned, og er vel sikkert klar for markedet før sommeren. Det er vel heller ikke for dristig å spå at den vil bli fulgt av en cabriolet før neste år er omme.

I følge brosjyren kommer den som 220d, 200, 300 og 400 4-Matic. Med andre ord, fra 184 hk, via dieselen på 194 hk og 245 hk fra E 300 til 333 hk fra 3-literen i E 400. (Er det noen som skjønner tallene i modellbetegnelsene til Mercedes?)

Det vil imidlertid forundre meget om det ikke også dukker opp AMG-versjoner med biturbomotorene. Og for dem som bare ønsker seg antydningen av flærr vil det være mulig å bestille den med AMG-Line utstyr.

E-klasse Coupé målt mot forrige utgave

E-Coupé

Forrige

Differanse

Lengde mm

4826

4703

+ 123

Bredde mm

1860

1786

+ 74

Høyde mm

1430

1398

+ 32

Akselavstand mm

2873

2760

+ 113

Takhøyde foran mm

1039

1021

+ 18

Takhøyde bak mm

925

910

+ 15

Skulderbredde foran mm

1424

1374

+ 50

Skulderbredde bak mm

1341

1243

+ 38

Powered by Labrador CMS