-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lexus fornyer flaggskipet
I 1989 debuterte Lexus LS 400 på Detroit-utstillingen som første modell fra Toyotas luksusmerke. 28 år senere står en ny generasjon klar på samme arena.
Lexus definerer nykommeren som femte generasjon, men da regner de nok faceliften fra 2012 som generasjon fire. Og det står de jo fritt til å gjøre.
Men generelt kan vi si at dagens modell kom på markedet i 2006, og som hybridmodellen LS 600h året etter.
Vi har fått et første bilde fra Lexus som viser litt design og litt teknikk, men har også et knippe spionbilder fra Automedia å supplere med. Sjåføren ser ikke helt fornøyd ut med det.
Bakhjulsdrift
Nye LS er basert på GA-L plattformen som også benyttes av den luksuriøse LC Coupé.
Også drivlinjene blir felles mellom de to, der den hybride løsningen med 3,5-liters V6 og elmotor er mest aktuell for Norge. Alternativet er en 5,0-liters V8 tilsvarende den som sitter i LC 500 - kombinert med 10-trinns automatgirkasse.
XXL
Når det gjelder mål forventer våre kilder at nykommeren blir over 522 cm lang og 190 cm bred. Det forventes også en akselavstand på over tre meter.
Dermed blir den faktisk større enn dagens lange utgave som er 521 cm lang og 187 cm bred over en akselavstand på 297 cm.
Trolig vil Lexus utstyre det nye flaggskipet med alt av tilgjengelige løsninger på komfort- og sikkerhetsfronten. Tradisjonelt inkluderer de utstyr som de tyske konkurrentene tar seg meget godt betalt for.
Vi får flere detaljer når den avdukes i Detroit om noen uker.