-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny innsikt fra Honda
Honda viser en ny Insight på Detroit-utstillingen. Selv om den betegnes som en prototyp, kan vi love at den vil skille seg dramatisk fra forgjengerne, både designmessig og teknisk.
Sammen med Toyota var Honda en av hybrid-pioneren. Deres revolusjonerende tredørs Insight var første hybrid ut da den kom på markedet i USA i 1999. Da hadde riktig nok den Corolla-baserte Priusen eksistert i to år, men kun i Japan. Den kom til USA først i 2000.
I 2009 kom en langt mer praktisk modell i form av Insight generasjon to, og da startet salget i Europa og Norge også.
Designmessig hadde Insight en del fellestrekk med Prius – blant annet «såpestykke-formen» og den delte bakruten. Men Insight var en mild hybrid med svak elmotor som ikke kunne måle seg med Prius (generasjon 3) når det kom til forbruk og utslipp.
I 2009 ble det ifølge OFV registrert 177 nye Insight i Norge, og året etter kom det 173. Men så dalte salget til 108 stykker i 2011, 12 i 2012 og de 20 siste i 2013 før modellen forsvant helt fra statistikken.
Men nå vil Honda prøve seg igjen. I Detroit står en Insight Prototype, og for første gang ser den ut som en normal bil. Her er det mye moderne Accord å spore.
Og Honda lover også at den har en topp moderne drivlinje som de omtaler som «tredje generasjon av Hondas ‘sterke’ hybridteknologi».
Foreløpig ingen detaljer om hva det innebærer annet at den har en 1,5-liters bensinmotor med Atkinsons cycle, en kraftig elmotor og Li-ion batteripakke. Vi regner med den vil få en samlet en effekt på drøye 200 hk med relativt lik fordeling fra bensin- og elmotor.
De sier heller ikke om den blir ladbar – noe som i så fall kunne gjøre modellen aktuell for Norge hvis de finner ut at den skal selges utenfor USA.
Honda lover klasseledende innvendig plass, moderne infotainment med 8-tommers berøringsskjerm og elektroniske hjelpemidler som støtter deg i vanskelige situasjoner.
Bilen skal bygges ved Hondas anlegg i Indiana, sammen med Civic og CR-V.
Den skal på markedet i løpet av 2018 og blir da femte modell i Hondas elektrifiserings-program som fra før omfatter Clarity Fuel Cell, Clarity Electric, Clarity Plug-in Hybrid og en ny Accord som snart lanseres.