-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Blir det enda lengre leveringstid?
Hyundai Kona/Kona EV er kåret til "Utility Vehicle of the Year" i USA i 2019. Kan valget føre til forlengelse av leveringtiden på den attraktive elbilen i Norge?
Amerikanerne har akkurat kåret Hyundai Kona/Kona EV til «Utility Vehicle of the Year» i USA og Canada.
Selv om det ikke er mulig å få bekreftet konsekvensene av en slik kåring for ventetiden på den samme bilen i Norge (som er opp mot to år), kan økt popularitet på den samme bilen i USA og Canada helt klart virke forstyrrende på leveransene til marginale markeder som Norge.
Jeg tror, men helt sikker kan man jo aldri være, at USA/Canada også i år er først ute med kåringen av «Car of the Year», «Utility Vehicle of the Year» og «Truck of the Year». Årsaken er at offentliggjøringen gjennom mange år har vært lagt til åpningen av North American International Auto Show, som enn så lenge finner sted i første halvdel av januar.
Kåringen skjer på samme måte som i Europa. Ut fra noen definerte kriterier som innovasjon, design, sikkerhet, kjøreegenskaper, kjøreopplevelse og verdi for pengene, stemmer et knippe motorjournalister fra de største mediene i USA og Canada på sine favoritter.
Og hvem ble vinnere denne gang?
* Car of the Year: Genesis G70.
* Utility Vehicle of the Year: Hyundai Kona / Kona EV.
* Truck of the Year: Ram 1500.
I klassen for personbiler sier juryen at konkurransen denne gang var usedvanlig hard. Finalistene har alle sjåføren i sentrum samtidig som de representerer viktige tekniske framskritt, ifølge juryen. Vinneren, Genesis G70, bygges i Korea og er Hyundais luksus-svar inn i premiumklassen.
De øvrige til finalen var Honda Insight og Volvo V60 / S60.
I den neste kategorien – for mer praktiske biler – løftes særlig den elektriske varianten av Hyundai Kona fram fordi den er – fortsatt ifølge juryen – den første elbilen som virkelig fungerer for massemarkedet.
Samtidig fremheves bilens kjøreegenskaper og at Kona EV er elbilen som kan overbevise EV-skeptikerne.
De to andre finalistene i klassen var Acura RDX og Jaguar I-Pace.
I pickup-kategorien sto kampen mellom Ram 1500 og GM-modellene Chevrolet Silverado 1500 og GMC Sierra 1500. Juryen falt ned på Ram 1500 på grunn av bilens komfort i kombinasjon med dens laste- og taueegenskaper.