-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
VW nøyde seg med å redesigne US-Passat
For å spare penger nøyde Volkswagen seg med å oppgradere amerikanske Passat framfor å skifte til helt ny modell.
Da Volkswagen bestemte seg for å satse på større biler i USA, gikk de inn med Passat. Men ikke med den Passaten VW er blitt så kjent for i Europa siden 1972.
Nei, den ville være for liten for amerikanerne og sannsynligvis bli for kostbar, så VW tok fram en helt ny bil på en plattform spesielt utviklet for det midlere prissjiktet i USA.
Til tross for flere priser, ikke minst på grunn av drivstoffgjerrig dieselmotor, skulle VWs Passat-reise vise seg å bli ganske humpete. Blant annet holdt ikke kvaliteten mål etter amerikanske forbrukerkrav.
Endret i 2016
For å gjøre Passat mer attraktiv gjennomgikk modellen en omfattende facelift i forkant av modellåret 2016, uten at det egentlig løftet salget til de høydene Volkswagen opprinnelig hadde håpet. Dieselskandalen gjorde ikke akkurat situasjonen bedre for VW.
Til årets motorshow i Detroit var det derfor ventet at Volkswagen ville stille med en splitter ny Passat. Men så skjedde ikke.
Salget sviktet
Drevet av middelmådig salg (ifølge Automotive News ned 32 prosent i fjor fra året før til 41.401 biler) og behov for å bruke penger til viktigere investeringer, nøyde VW seg med nok en retusj framfor å løfte en bilmodell som nærmer seg et tiår over på VWs modulære og svært mye brukte MQB-plattform.
Så selv om Steven Warrick, leder for det amerikanske Passat-prosjektet, hevder at alle karosserielementer med unntak av taket er endret, består oppgraderingen på 2020-modellen først og fremst av stylingelementer, endringer i front og hekk samt mer utstyr.
Mangler utstyr
Men selv ikke nyeste gadgets fra mindre og rimeligere Jetta har VW tatt med over til Passat.
Fortsatt vil radarstyrt cruise, kjørefeltassistanse og parkeringshjelp være ekstrautstyr på standardmodellen, mens grunnpakken naturligvis inneholder LED-lys, automatisk nødbrems, fotgjengerovervåking, blindsonevarsling og VWs siste generasjon infotainmentteknologi.
Samme motor
Motoren, en toliter som i kombinasjon med seks trinns automatgirkasse yter 174 hk, endres ikke. 17 tommer standardhjul kan naturligvis byttes ut med både 18 og 19 tommer.
For ytterligere å reparere ryktet leverer Volkswagen nå alle bilmodellene med 6 år/72.000 miles (116.000 km) støtfanger-til-støtfanger-garanti.
Ny US-Passat lanseres til sommeren, og det er helt uaktuelt å selge den i Europa.