-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Lincolns nye sportslimo: MKS
Også det andre Lincoln-konseptet i Detroit hadde tatt i bruk de nye bokstavkodene. Her har vi en luksusbil som skal på markedet i 2008, og da skal den hete det samme som prototypen: MKS.
Som vi tidligere har presisert, dette er ikke et Jaguar-navn. Bilen heter ikke Mark S, den heter MKS.
Dette blir luksusmerkets flaggskip, bilen kommer til å bli posisjonert over dagens LS, og håpet er selvfølgelig at denne skal kunne hjelpe Lincoln på vei tilbake mot nye høyder. Om ikke så store høyder, så i hvert fall litt høyere høyder enn i dag.
I fjor solgte merket 123.000 biler, de tapte 27.000 biler i et år der luksussegmentet fordoblet seg. Og vi skal ikke lenger tilbake enn til 1990 for å finne et årlig Lincoln-salg på en kvart million.
Stor og mektig
Det skal det altså gjøres noe med, blant annet ved å få denne luksusbilen i produksjon.
Det er en ganske stor og mektig bil, men overhodet ikke så dominerende som Chryslers Imperial. Og den ganske lekre linjeføringen rundt den bakre takstolpen viser at det er nok noen av de sportsligere europeiske luksusbilene, for eksempel BMW 5-serie, man kunne tenke seg å utfordre.
Hjelp fra Volvo
Det er selvfølgelig lange lister over utsøkte materialer og dundrende in-car-entertainment utstyr som fulgte presentasjonen. Mer interessant er det at her får vi en meget aktiv firehjulsdrift med krefter fra en 4,4-liters V8 motor på 315 hk. Den trekker gjennom en seks trinns automat.
Det skal bli spennende å se om svenske Peter Horbury - det var han som snudde opp ned på hele Volvos formspråk og definerte Volvo inn i premium-segmentet, klarer å snu Lincoln-utviklingen. Denne modellen virker i hvert fall lovende.
PS. Selv om Lincoln nå sier at de skal gjennomføre alfanumeriske modellnavn, lover de allikevel at den forholdsvis nyintroduserte Zephyr skal få lov til å hete det hele sitt modelliv. Da er det i hvert fall én Lincoln jeg kommer til å huske navnet på.