-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Land Rover
Her er en nesten umaskert Land Rover Discovery. Det betyr en nær forestående lansering.
Discovery feiret 25-årsjubileum i 2014 og ble for første gang del av en familie da Discovery Sport ble lansert som erstatning for den utgåtte Freelander.
Dagens Discovery er en olding i bilsammenheng. Den kom på markedet så langt tilbake som i 2004 som Discovery 3 (LR3 i USA), og selv om den ble facelifted både i 2009 (og omdøpt til Discovery 4) og 2013, er den nå overmoden for generasjonsskifte.
Vi fikk et hint på New York Auto Show i 2014 – riktignok var bilen de viste der et konsept med en spesiell dørløsning vi ikke får i den endelige bilen.
Ser vi på OFV-statistikken over personbiler de siste årene, er Discovery nesten ikke eksisterende. Hittil i år er det registrert to biler mot en i samme periode i fjor.
Sjekker vi derimot tallene for varebiler, så blir situasjonen en helt annen – 103 hittil i år mot 142 samme periode i fjor. De siste årene har salget ligget på mellom 200 og 250 varebiler.
Land Rover var først ute med menystyring som skreddersyr hjuloppheng, ESP og motor / girkasse etter forhånds-valgte programmer tilpasset underlag og kurvatur.
Den nye Disco-modellen kan få laserteknologi som skanner terrenget og justerer innstillingene fortløpende mens bilen beveger seg.
Designmessig får nye Discovery mye til felles med Sport-utgaven, men den vil fortsatt ha et progressivt tak for å gi nok luft over hodet til de som sitter bak. Seteradene har kinooppsett slik at man sitter høyest bakerst.
Drivlinjene blir de samme som i Discovery Sport og nyere Jaguar-modeller. Det vil si firesylindrede dieselmotorer på 150 eller 180 hestekrefter samt en firesylindret bensinmotor med 240 hester.
I tillegg vil det trolig komme en hybridutgave der elmotoren sitter integrert i girkassen.
Blant teknologien som vil finne veien til nye Discovery er «Transparent bonnet» som lar deg se terrenget du beveger deg i «gjennom» panseret.
Bilen vil få et helt nytt interiør med stor berøringsskjerm og laserbasert head-up som gir et klarere og skarpere bilde enn tradisjonelle displayer gjør. Helautomatisk parkering, styrt fra utsiden av bilen, blir en realitet.
Vi tar neppe mye feil om vi tipper at det blir Disco-lansering på Paris-utstillingen om en måneds tid.