-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Teknofest for arbeideren
Arbeidsjernet Land Rover Discovery kommer i helt ny utgave neste år. Den ligger an til å bli en skikkelig teknofest.
Dagens Discovery er en bil jeg liker veldig godt. En perfekt fotografbil (noe jeg har hatt anledning til å bruke den som ved et par anledninger).
Alt tenkelig fotoutstyr får plass, langturkomforten er upåklagelig, og ved å åpne bare bakvinduet kan man trygt sitte i bagasjerommet og knipse bilder av biler i fart.
Og skulle man ha behov for å komme seg frem i ulendt terreng, er Discovery en av de beste terrengbilene på markedet.
Fantastisk.
Men det er ikke til å komme unna at dagens Discovery begynner å bli gammel.
Discovery 4 er ikke mer enn seks år gammel, men den var bare en ansiktsløftet Discovery 3, som kom helt tilbake i 2004.
Med andre ord er egentlig dagens Discovery 11 år gammel. Da er det dags for utskifting.
Og etterfølgeren er ikke langt unna.
Våre spionfotografer har ligget på post i Spania og ventet iherdig for å knipse bilder av prototypene til Discovery 5, og ved første øyekast er det tydelig at Discovery blir langt mykere i linjene enn sine forgjengere.
Snuten skråner mer enn før, sannsynligvis både for å tekkes et potensielt designhungrig publikum, men også for å møte strenge kollisjonskrav.
Hekken er heller ikke like rak som på Disco 4, selv om maskeringsjobben til Land Rover-folka prøver å overbevise oss om noe annet.
Det vil ikke være et veldig sjokk om Discovery 5 ligner på en forstørret Discovery Sport. Plattformen er derimot hentet fra Range Rover og Range Rover Sport.
Men de virkelige nyhetene er teknofesten Land Rover legger opp til.
Under panseret skal Discovery 5 kunne tilbys med en hybrid drivlinje, kombinert med Jaguar/Land Rover-konsernets nye 2-liters Ingenium-motor.
Det skal likevel ikke skorte på offroad-egenskapene som Discovery er så kjent for.
For ekstra hjelp offroad vil Disco 5 sannsynligvis bli utstyrt med Land Rovers nye kamerasystem, som «ser gjennom» panseret. Dermed kan føreren se nøyaktig hvor bilen bør plasseres i terrenget.
Et avansert lasersystem skal også kunne scanne terrenget rundt bilen, og justere understell og motorkraft deretter.
Interiøret vil også preges av en stor berøringsskjerm i dashbordet, og et kraftig head-up-display – mens parkeringen av bilen kan foregå helt automatisk, selv uten at føreren sitter i bilen.
Som før vil nye Discovery være en syv-seter, og etter planen skal bilen lanseres i 2016.