-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway:
Aftersales Operations Specialist
-
XPeng Motors Norway:
Warranty Specialist
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Bavaria Norge:
Salgskonsulent
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Bilia JLR Import Norway:
Salgsdirektør, Bilia JLR
-
Bilia JLR Import Norway:
Client Experience Manager, Bilia JLR
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Volmax:
Administrerende direktør
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
Fiat Doblò
Fiat Doblò har veldig god plass i høyden. Men er det der vi trenger den mest?
Først publisert i BIL 7 - 2002.
Doblò er utviklet parallelt med varebilen Cargo, og har en form som gir meget god plass til bagasjen. Man får en stor grad av romfølelse når man sitter i bilen. Innvendig har den klare trekk fra storebror Multipla, med mye bruk av buede linjer, gummierte overflater og stofftrekk. Det er et trivelig interiør, med flere fine detaljer. I dørene,også de bak, er det oppbevaringsplass og flaskeholder.
Man finner seg fort til rette bak rattet. Førersetet har fine innstillingsmuligheter, men har noe kort sittepute. Speilene er store firkantede i høydeformat, slike man ellers finner i større varebiler. Disse bidrar til god sikt bakover. Fremover er også sikten god, og selv om panseret skråner nedover ser man fra førersetet nesten helt frem til støtfangeren.
Doblò er lettkjørt og oppleves som hendig, det store volumet til tross. Motoren er klassens minste, men klarer stort sett oppgavene greit om man er innstilt på å geare ned et hakk eller to når motbakkene kommer. Gearskiftene er lette og presise. Motoren går stille, men innredningen bak ga fra seg en del knirkelyder. Vindstøy oppfattet vi også en del av i landeveisfart.
Doblò har skyvedører på begge sider bak. Baksetene kan legges ned 40/60, alle de tre bakseteplassene har hodestøtter og 3-punkts belter. Man sitter høyt og godt bak og har, takket være store glassflater, fin sikt ut. Noe ikke minst barn vil sette pris på. Slår man begge setene ned får man en formidabel bagasjeplass.
Elektrisk oppvarmede og innstillbare speil, elektriske vindusheiser, pusser på bakruta, ABSbremser og tåkebaklys er standard.
Dette er et trivelig bekjentskap, hyggelig interiør med god plass, den er lettkjørt og har det utstyr man forventer å finne. Så gjenstår det å se om Doblò kan bryne seg på de franske konkurrentene Renault Kangoo, Citroën Berlingo og Peugeot Partner.
Fiat Doblò 1.2:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 1242 ccm. Effekt: 47,5 kW (65hk) v/5.500 o/min. Dreiemoment: 102 Nm v/3.500 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Bremser: Skiver foran, tromler bak. ABS og EBD.
Dekk: 175/70R14.
Mål: Lengde: 415,9 cm. Bredde: 171,4 cm. Høyde: 180 cm. Akselavstand: 256,6 cm. Sporvidde f/b: 149,5/149,6 mm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1295 kg. Tillatt totalvekt: 1775 kg. Maks. tilhengervekt: 1100 kg. Maks vogntogvekt: 2875 kg. Maks taklast: 100 kg.
Bagasjerom: 750 liter.
Tankvolum: 60 liter.
Aks 0-100 km/t: 18,9 sek.
Toppfart: 142 km/t.
Forbruk bykjøring: 0,98 l/mil.
Forbruk landevei: 0,65 l/mil.
Forbruk snitt: 0,77 l/mil.
CO2-utslipp: 183 g/km.
Pris: kr. 186.000,-
Forbruk ifølge 99/100/EU.