DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense
DS 3 E-Tense

Nå får den mer rekkevidde:

Ansiktsløft for DS 3

DS 3 får nå et ansiktsløft og tekniske oppgraderinger. Det innebærer blant annet økt rekkevidde og mer krefter i tillegg til kosmetiske endringer.

Publisert

Bilen bytter navn fra DS 3 Crossback til DS 3 E-tense – betegnelsen DS benytter på alle sine elektrifiserte modeller.

Batterikapasiteten økes fra forgjengerens 50 kWt til 54 kWt hvilket ikke høres betydelig ut, men ingeniørene har tydeligvis tatt grep for å redusere forbruket, for rekkevidden øker fra 341 til 402 kilometer.

Vi får håpe de også har forbedret rekkevidden i kulde, noe som har vært et svakt punkt for Stellantis-modellene.

Motoren får økt effekt til 154 hestekrefter – opp fra 136 hk i den utgående modellen.

Nye DS 3 E-Tense har kosmetiske endringer i både eksteriør og interiør, og på den tekniske fronten utstyres den med OTA-oppdateringer som gjør at ny programvare kan lastes opp mens bilen står parkert – uten at man trenger oppsøke verksted,

Bilen vil ifølge importøren være på plass i Norge i februar og de sier foreløpig ikke noe om priser.

Powered by Labrador CMS