-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
DS vil til gamle Citroën-høyder
Selv om de franske merkene i dag er mest kjent for nøkterne biler, har landet stolte biltradisjoner å se tilbake på. Nå vil Stellantis bringe fransk luksus tilbake for å høyne statusen til DS.
Klassikere som Delahaye, Talbot Lago og Facel Vega er fortsatt våte drømmer for samlere verden rundt, og Citroën DS skilte seg ut på luksus- og komfortfronten på 1950- og 60-tallet. Denne posisjonen ønsker DS nå å ta tilbake.
Det som startet som en modellrekke under Citroën-paraplyen i 2009 ble eget merke i 2015, og selv om den store suksessen så langt har uteblitt, prøver DS fortsatt å yppe seg mot etablerte premium-merker som Audi, BMW og Mercedes.
I dag har DS fire modeller – crossoverne DS 3 og DS 7, samt nylig lanserte DS 4 og luksussedanen DS 9. Av disse er det kun DS 3 og DS 7 Crossback som selges i det norske markedet – førstnevnte som ren elbil og sistnevnte som ladbar hybrid.
Nylig lanserte DS 4 tilbys med hybrid drivlinje, så kanskje også den finner veien til Norge etter hvert.
I fjor vår presenterte DS et spennende konsept som skulle stått utstilt på den avlyste Genève-utstillingen. Man kan trygt si at DS 9 Aero Sport Lounge skilte seg ut med ukonvensjonell design.
DS har ikke sagt noe konkret om eventuell produksjon, men det er lett å se for seg denne som utgangspunkt for en fremtidig toppmodell fra merket som ønsker å skille seg ut og fremstå som det mest luksuriøse i Stellantis-familien.
Det har vår belgiske illustratør gjort gjennom renderingen du får eksklusiv tilgang til her på BilNorge.no.
Om bilen settes i produksjon får den trolig betegnelsen DS 9 Crossback. Den må defineres som en crossover, men har som nye Citroën C4 mer sedan enn SUV i seg og er vesentlig lavere enn en SUV.
Konseptbilen hadde en lengde på nesten fem meter og sto på 23-tommers hjul (de blir garantert mindre). Lengden kombinert med en akselavstand på rundt tre meter vil sørge for rikelig med innvendig plass og komfort.
Nye DS 4 kan nok også gi en god pekepinn på hvordan en produksjonsbil vil se ut om den kommer på markedet som ren elbil med lang rekkevidde – trolig i 2023 eller 2024.