-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fransk premium
DS ønsker seg tilbake til en svunnen tid da franske biler var i verdenstoppen med hensyn til komfort.
Oppdatert med nye spionbilder 25/9-19
Det er snart gått 65 år siden den originale Citroën DS kom på markedet. Nå ser det ut til at DS skal prøve seg med en ny limousine, men neppe i øverste ende av skalaen – mer i sjiktet hvor vi finner 5-serie, A6 og E-Klasse.
DS 9 er nok primært viktig for det kinesiske markedet hvor Citroën / DS har et godt fotfeste, men det kan nok bli solgt noen biler i Europa også. Og kanskje til og med i Norge.
Vår illustratør har laget disse renderingene som indikasjon på hvordan en premium DS sedan kan bli seende ut.
Vi kjenner igjen fronten fra modeller som nye DS 3 Crossback og DS 7 Crossback, to modeller som er forventet å gi en salgsboost for DS i Norge takket være elektrifisering.
Den nye DS-modellen skal bygges på PSAs EMP2-plattform som blant annet ligger under nye Peugeot 508 og dermed er klargjort for elektrifisering.
Det vil være naturlig at DS 9 får samme drivlinje som DS 7 Crossback E-Tense – en ladbar hybrid med 1,6-liters bensinmotor og to elmotorer, hver på 80 kW (110 hk).
I sum gir dette firehjulsdrift, en samlet effekt på 300 hestekrefter og et dreiemoment på 450 Newtonmeter. Kanskje nøyer man seg med drift på bare en aksel i DS 9 siden den er en sedan og ikke en SUV?
DS 7 Crossback er utstyrt med en batteripakke på 13,2 kWt som gir en elektrisk rekkevidde etter WLTP-syklusen på 58 kilometer og et snittforbruk på 0,14 liter på mila (riktig nok etter NEDC). Den tar deg til 100 km/t på 6,5 sekunder.
DS 9 blir nok en del lettere enn SUV-en DS 7, så vi bør kunne forvente minst like gode ytelser.
PS!
Modellen har vært omtalt som DS 8, men et bilde av en umaskert bil i Kina avslørte at betegnelsen blir DS 9. Våre fotografer har i dag fotografert en tungt maskert utgave under testing i Sør-Europa.