-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Elektrisk crosser fra DS
Her er de første bildene av en helt ny modell fra det franske luksusmerket. Den kan få nordmenn til å løpe mann av huse.
DS trenger større modellutvalg om de skal oppnå høyere volum enn i dag, og her er bilder av en ny modell som kan bli svært strategisk i så måte.
Trolig får den betegnelsen DS3 Crossback og blir en direkte konkurrent til modeller som Mini Countryman, Audi Q2, Hyundai Kona med flere.
Sammen med neste generasjon Peugeot 208 skal den bygges på PSA-gruppens nye kompaktbil-plattform.
Bilen får en lengde på i overkant av fire meter, og designmessig vil den hente elementer fra dagens DS3 og fra storebror DS7 Crossback.
DS3 Crossback blir snarere et supplement enn en erstatning for dagens DS3, og modellene vil bli solgt parallelt – i alle fall i en overgangsfase frem til DS3 skal gjennom et generasjonsskifte.
Det kan neppe drøye lenge til, for selv om DS3 fikk en facelift i 2016, har den vært på markedet i snart ti år.
Den kommende DS-modellen kan bli første modell ut på PSA-gruppens dedikerte elbilplattform, kalt e-CMP, men den skal også selges med konvensjonelle drivlinjer.
DS har antydet at bilen får en elmotor på 85 kW (115 hk). En batteripakke med kapasitet på 50 kWt skal gi en rekkevidde på inntil 450 kilometer, men da snakker vi trolig etter den gamle og overoptimistiske NEDC-standarden.
Trolig kommer elbilen på markedet like etter bilene med forbrenningsmotor, for PSA har lovet at første modell basert på e-CMP skal på markedet i 2019.
Da vil den også bli en direkte konkurrent til Hyundai Kona Electric som tusener av nordmenn nå venter på.
DS3 Crossback høres ut til å kunne bli den første volumselger fra DS på det norske markedet. I hele fjor ble det ifølge OFV registrert totalt 93 nye DS i Norge, så potensialet for vekst er enormt.