-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Dubai-ekspressen
Man kan nesten kalle Fenyr Supersport for hjemmesnekret. Den debuterte på Dubai-utstillingen, og produsenten hører hjemme i Dubai. Men de får litt hjelp utenfra.
Det er lenge siden Alfredo Stola og hans StudioTorino tok med seg sine tyske venner hos RUF og flyttet deler av aktivitetene til Dubai.
Det første resultatet så vi på utstillingen i Dubai for to år siden. Da ble Lykan lansert som verdens mest expensive bil.
De skulle bygge sju eksemplarer av den, og det har de sannsynligvis gjort nå som de er tilbake med enda en ekstrem modell. Den ser enda mer stealth ut enn den gamle og er sikkert enda mer expensive og enda råere, men ikke fullt så eksklusiv.
Denne skal nemlig bygges i 25 eksemplarer.
Gran Turismo
Jeg syns det ser ut som om karosseriet er omtrent det samme som forrige gang, men utstyrt med enda flere spisser og vinkler og utskjæringer og luftinntak for at det skal ligge enda tettere opp til de mange Vision Gran Turismo-bilene vi har møtt i det siste.
Det er også samme motorgrunnlag som sist, en fireliters Porsche/Ruf flat sekser med dobbel turbo.
Den yter 900 hester og 1200 Nm dreiemoment og har dobbel-clutch transmisjon med sju gir. De snakker om 2,7 til 100 og 400 km/t – 15 mer enn det som ble oppgitt for Lykan.
Her snakker vi med andre ord – fremskritt. Store fremskritt. Fra 385 til 400!
Selvfølgelig kan man riste på hodet over slikt. Men man kan jo ta det andre veien også og klappe litt begeistret i hendene over at det fremdeles finnes noen sånne gærninger. Både som lager sånt og som kjøper det.