-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Peugeot Sport foredler 208
208 GTI er en klassisk betegnelse hos Peugeot. Mye tyder på at neste generasjon av Peugeots lommerakett blir elektrisk.
Peugeot Sport har laget en heftig versjon av 508 med hybrid drivlinje og en samlet effekt på 360 hestekrefter. At den samtidig har firehjulsdrift og leveres som både stasjonsvogn og kombikupe gjør den attraktiv for en del norske bilkjøpere.
Mye tyder på at neste prosjekt for Peugeot Sport blir en heftig utgave av familiens minstemann, 208, og at den skal baseres på elbilen. Se heller ikke bort fra at den får bære den klassiske GTI-betegnelsen.
Med mindre man tar i bruk ny teknologi blir nok batteripakken tilsvarende den som benyttes i e-208, på 50 kWt, plattformen gir ikke rom for mer.
Å hente ut mer effekt av en elmotor enn de 136 hestene i e-208 er ingen stor sak, men om bilen kjøres aktivt vil det redusere rekkevidden som allerede er i korteste laget.
Når det gjelder effekt er det egentlig bare «tenk-på-et-tall», men trolig vil Peugeot Sport legge den i området 170-190 hestekrefter. De vil nok også nøye seg med drift på forhjulene som jo også er den klassiske 208 GTI-oppskriften.
Så er det bare å oppgradere chassiset med mer sportslige fjærer og dempere, sette på litt større hjuldimensjon og legge til noen sportslige detaljer i eksteriør og interiør, så vips har man en attraktiv og utslippsfri lommerakett.
Vår illustratør har sett for seg hvordan en elektrisk e-208 GTI fra Peugeot Sport vil kunne se ut med innslag av noen grønne detaljer slik vi kjenner dem fra den sportslige 508 PSE.