-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Peugeot Sport foredler 208
208 GTI er en klassisk betegnelse hos Peugeot. Mye tyder på at neste generasjon av Peugeots lommerakett blir elektrisk.
Peugeot Sport har laget en heftig versjon av 508 med hybrid drivlinje og en samlet effekt på 360 hestekrefter. At den samtidig har firehjulsdrift og leveres som både stasjonsvogn og kombikupe gjør den attraktiv for en del norske bilkjøpere.
Mye tyder på at neste prosjekt for Peugeot Sport blir en heftig utgave av familiens minstemann, 208, og at den skal baseres på elbilen. Se heller ikke bort fra at den får bære den klassiske GTI-betegnelsen.
Med mindre man tar i bruk ny teknologi blir nok batteripakken tilsvarende den som benyttes i e-208, på 50 kWt, plattformen gir ikke rom for mer.
Å hente ut mer effekt av en elmotor enn de 136 hestene i e-208 er ingen stor sak, men om bilen kjøres aktivt vil det redusere rekkevidden som allerede er i korteste laget.
Når det gjelder effekt er det egentlig bare «tenk-på-et-tall», men trolig vil Peugeot Sport legge den i området 170-190 hestekrefter. De vil nok også nøye seg med drift på forhjulene som jo også er den klassiske 208 GTI-oppskriften.
Så er det bare å oppgradere chassiset med mer sportslige fjærer og dempere, sette på litt større hjuldimensjon og legge til noen sportslige detaljer i eksteriør og interiør, så vips har man en attraktiv og utslippsfri lommerakett.
Vår illustratør har sett for seg hvordan en elektrisk e-208 GTI fra Peugeot Sport vil kunne se ut med innslag av noen grønne detaljer slik vi kjenner dem fra den sportslige 508 PSE.