-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny generasjon E
Det er ikke gjort over natten å utvikle en ny bilmodell. Her er en Mercedes du ikke får møte på en god stund.
Dagens E-Klasse kom ny i 2009 og fikk et ansiktsløft i 2013. Men i løpet av et par år skal den erstattes med en helt ny modell.
Slektskapet med C-Klasse blir tettere enn tidligere, de to volummodellene skal nemlig dele en ny plattform som hos Daimler heter MRA (for Modular Rear Architecture). Denne ligger allerede under nye C-Klasse som ble lansert tidligere i år som både sedan og stasjonsvogn.
Den nye plattformen medfører lavere vekt takket være bruk av aluminium og høyfast stål, og det betyr at neste E-Klasse kan bli større enn forgjengeren - uten å bli tyngre.
Den vil også få strukket akselavstand som gir mer rom for baksetepassasjerene.
Mange varianter
Sedanen vi ser på bildene her er populær som både taxi, firmabil og familiebil, men den vil også danne grunnlag for flere «avleggere» - som E-Klasse stasjonsvogn, coupé og cabriolet.
Og selv om de bærer en annen betegnelse - CLS som firedørs coupé og «shooting brake» er også basert på E-Klassen.
Firesylindrede motorer blir det vanligste i neste E-Klasse, men du kan også regne med å finne tresylindrede alternativer, her som hos BMW.
Muskler og sparebluss
Det ryktes også at Mercedes vurderer å relansere rekkeseksere, ved å anvende komponenter fra de mindre motorene. Et slikt prinsipp er benyttet i AMGs nye 4,0-liters V8, som er basert på to firesylindrede 2,0-liters blokker.
Og når vi først snakker om AMG, så er det denne motoren som blir å finne i neste Mercedes-AMG E 63 og E 63S – gjerne kombinert med 4Matic firehjulsdrift.
Mercedes har allerede avslørt at de vil ha ladbare hybrider i alle modellserier i fremtiden, så det er en selvfølge at det også tilbys i nye E-Klasse.
Den nye Mercedes E-Klasse ventes på markedet i 2016 og vil da bli presentert som 2017-modell.