-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mitsubishi Eclipse GT Spyder
Blant alle de tilgjengelige Spyderne på det amerikanske markedet, byr den nye Mitsubishi Eclipse på herlige stunder bak rattet.
Først publisert i BIL 5 - 2001.
Eclipse er fullstendig revidert når det gjelder både design og teknikk, og den byr på suverene ytelser og en kvalitet av verdensklasse. Som for fjorårets Coupé er Spyder basert på en utviklingsmodell som integrerer design og CAD/CAM-teknikk med sikte på å lage en så stiv konstruksjon som mulig, og Eclipse Spyder er vridningsstiv og stabil.
En 24-ventilers V6 på 200 hk ved 5.500 o/min og 278 Nm dreiemoment bidrar til en av klassens beste ytelser. Dreiemomentkurven er dessuten temmelig flat, så kraften fordeler seg godt over hele turtallsregisteret. Resultatet er rask og jevn akselerasjon. Eksosanlegget er designet for å puste ut lett, og det gir den rå lyden som gjerne følger med kraftige sportsbiler.
Den manuelle femtrinns gearkassen understreker den sportslige kjørefølelsen. Gearskiftet er kort og presist enten du gearer opp eller ned. Er du ute etter mer komfort, kan du også velge en firetrinns automat med manuell Sportronic sekvensielt gearskift. Uansett er akselerasjonen høyst akseptabel med 6,9 sekunder fra 0 til 100 km/t.
Både hjuloppheng, fjæring og karosseriets stivhet imponerer under prøvekjøringen i Los Angelesområdet. Sammen med et lavt tyngdepunkt og direkte styring frister det å teste oppsettet i langt høyere hastigheter enn det tillatte på Californias motorveier. Kjøreegenskapene og sikkerheten forsterkes også med store P215/50VR17 Goodyear Eagle-dekk som kler de seksekede 17x6,5 aluminiumfelgene.
Karosseridesignen ble skapt i Mitsubishi Motors Research and Design Centre i Cypress, California. Eclipse Spyder er utviklet som en kabriolet fra starten, og det merkes også på alle de usynlige, men viktige strukturene som skjuler seg under et velformet ytre. Stivheten i konstruksjonen er kort sagt imponerende og gir en meget fast og fin følelse.
Dette gjenspeiler seg også i selve kabrioletdesignen i lettvekts aluminium, som virker meget sterk, tett og godt tilpasset designen. Også i oppslått stilling er passformen glimrende.
Eclipse GT Spyder er velutstyrt, og prisen starter på 232.000 kroner ($25.407) og går opp til 25.400 kroner ($27.777) med alle options.