-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Samlere aktører i én app:
Nå blir elbilappen Elton enda mer brukervennlig
Når Circle K kjøper seg inn i Schibsted-eide Elton Mobility AS betyr det at norske, svenske og danske elbileiere om kort tid vil få en langt enklere ladehverdag.
Gjennom «alt i én»-appen Elton har norske elbilister siden i fjor hatt tilgang til flere tusen ladere fra de fleste av landets største ladeaktører i én og samme app.
– Vi gikk inn i et marked med et drøss av ulike apper, innviklede ladeløsninger og kompliserte prismodeller. Vår klare ambisjon var å gjøre hverdagen enklere for landets elbilister. Samarbeidet med Circle K er slik vi ser det nok en gamechanger for elbil-eiere, fordi enda flere ladere blir tilgjengelig i én app. Nå blir det enklere å finne frem til en passende lader for elbilen langs veien, sier Jørgen Elton Nilsen, daglig leder i Elton.
Fra før av er ladestasjoner fra Recharge, Ionity, Kople og mange flere integrert i løsningen. Via Elton-appen trenger elbilistene ingen andre apper eller medlemskap for å starte lading hos disse ladeselskapene.
For å starte, stoppe og betale for lading hos Eltons samarbeidspartnere kan kundene betale med bankkort, Vipps eller faktura.
Vil få flere nye funksjoner
Joint venture-avtalen mellom Circle K og Schibsted ble inngått onsdag denne uken, og gjør at eierskapet i Elton Mobility AS blir delt 50/50. Det første brukerne av Elton-appen vil merke er at Circle Ks ladestasjoner i Skandinavia blir tilgjengelige i appen.
I neste omgang er planen å utvikle eksisterende funksjoner og ikke minst implementere flere nye funksjoner i appen.
– Elton skal være den smarteste ladeappen som finnes. Vi skal skape den beste brukeropplevelsen, og vi jobber konstant med å integrere enda flere ladere i appen. Ladepakkene våre, der du får rabatt på tvers av ladeselskaper i én løsning, vokser allerede godt. Nylig lanserte vi vårt eget navigasjonssystem. Der viser vi snart estimert ventetid dersom det er kø på laderen. Med livedata kan vi også predikere pågangen hos forskjellige stasjoner. På denne måten kan vi foreslå ruter som gjør at det blir minst mulig kø for alle. Parallelt med dette utforsker vi også ny teknologi for start og stopp av ladere via “tæpping” med telefonen, eller ved å koble kabelen rett i bilen, sier Nilsen.
Opp til kundene å velge
– Vi leter kontinuerlig etter muligheter for å gjøre livet enklere for elbilistene, og er glade for å ønske brukerne av Elton-appen i Skandinavia velkommen i Circle Ks ladenettverk, sier Håkon Stiksrud, direktør for E-mobility i Circle K.
– Vi sikter mot å bygge over 500 nye Circle K-ladere i Skandinavia, som innebærer at over 1000 ladepunkter blir tilgjengelig i Elton-appen. Nå ser vi frem til å samarbeide om å forbedre ladeopplevelsen ytterligere.
Han forteller at Circle K skal fortsette å utvikle sin egen app og andre betalingsløsninger parallelt, uavhengig av Elton.
– Så blir det opp til kundene å bruke løsningen de foretrekker, legger Stiksrud til.
– Et kroneksempel
Elton-appen ble opprinnelig utviklet i VGs innovasjonsavdeling VG Lab, men ble ved årsskiftet skilt ut som et eget selskap med Schibsted Norge AS som eier. Christian Haneborg, styreleder i Elton Mobility AS, gleder seg stort over at Circle K nå vil bidra til at Elton-appen kan ta det neste steget.
– Elton-appen er et kroneksempel på intern innovasjon basert på en enkel idé om å fylle et udekket behov hos forbrukerne. Circle K har en kompetanse og et nedslagsfelt i mobility-sektoren som er bygget opp over lang tid, mens Elton på kort tid har utviklet bransjens mest brukervennlige app. At vi nå får Circle K med på satsingen er et stort steg på veien mot å bli den foretrukne appen blant elbileiere i Norden, sier Haneborg.
Strategidirektør for Global E-Mobility i Circle K, Christian Ellneby, er også svært fornøyd med den nye avtalen.
– Samarbeidet er en glimrende match mellom våre strategier. Både Elton, Circle K og ladekundene er opptatt av enkelhet og sømløse ladeløsninger, inkludert reiser over landegrensene. Dette er en god nyhet for alle med elbil, sier han.