-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

De første glimt:
Range Rover blir elektrisk
Land Rover lover ytelser på nivå med de fossile modellene når de lanserer den elektriske utgaven av Range Rover. Her får du noen glimt av bilen som nå er inne i testfasen.
Etter en lang periode med virtuell testing er nå de første prototypene på veien. Land Rover skal starte salget av Range Rover Electric i løpet av 2024, men det betyr neppe at du kan få den i garasjen i løpet av det året. What Car stipulerer startprisen til 130.000 pund i England.
Thomas Müller, direktør med ansvar for Product Engineering, lover den stilleste og mest raffinerte Range Rover som noensinne er skapt. Nå vet vi at elmotorer er lydsvake, men Range Rover Electric får i tillegg aktiv støyreduksjon.
De lover fremkommelighet slik du forventer at den skal være i en Range Rover, og den kan vade over en elv med vanndybde på 85 centimeter – nesten på nivå med de fossile versjonene.
Bilen skal bygges på samme plattform som sine søsken. Batterikapasitet er ikke nevnt i den korte informasjonen vi har fått så langt, men 800 volt teknologi skal i alle fall sørge for raske ladestopp når du skal på lengre turer.
Og rask blir også akselerasjonen som ingeniørene lover blir på nivå med toppmodellene med kompressormatet V8 – altså godt under fem sekunder til hundre.
Firehjulsstyring gjør den smidig i bytrafikken hvor bakhjulene svinger motsatt vei av forhjulene, mens økt stabilitet oppnås ved at de styrer samme vei som forhjulene i høyere hastigheter.
Vi loves flere detaljer nærmere den offisielle lanseringen mot slutten av 2024.