-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Fords minste elektriske
Fiesta forsvinner nå. Men samtidig viser Ford sin nye innstegsmodell. Tourneo Courier heter den, er basert på Puma og kommer med bensinmotor i år. Batterielektrisk neste år.
Her får vi et nytt innslag i kompakt-MPV segmentet der vi fra før av spesielt kjenner alle Berlingo-slektningene fra Stellantis.
Forden vil åpenbart erstatte Ecosport som har vært Fords billigste SUV til nå, og det kan se ut som om karosseriet har tatt utgangspunkt i Transit Courier varebilen. De nye skal forresten også komme som varebil med tiden.
Men nå er alt nytt, og man har for lengst forlatt B2E plattformen og bygger det hele på den nye Puma-arkitekturen. Bilen skal da også produseres parallelt med Puma på fabrikken i Romania.
Den vil først komme med en 125 hesters EcoBoost motor. Den elektriske utgaven må vi vente lenger på. Sent i 2024 later til å være planen.
Det er ikke sluppet mange tekniske data ennå, men Ford sier 100 kW motor foran, og noen nesten detaljerte ladedata tyder på en batteristørrelse et sted mellom 50 og 60 kWh.
En rekkevidde på noe over 350 km kan også tyde på kapasitet i dette området.
Det sies fem seter og masse bagasjeplass. 44 % mer enn i den utgående Tourneo Courier. Dessuten større bredde i skulderhøyde, og høyere under taket. Ta også med 60/40 baksete og 44 liters volum i frunken.
Ellers brukes uttrykk som ‘fun’ og ‘adventure’ og ‘future’, men når det gjelder interiøret blir man litt mer konkret.
-De digitale opplevelsene er konsentrert rundt et iøynefallende «digiboard» instrumentpanel som har et komplett digitalt instrument-cluster og SYNC 4 infotainment styrt fra den store, 12 tommers, skjermen – leser vi i pressemeldingen.
De føyer til Android Auto og Apple CarPlay pluss lade-pad for telefonen. OTA selvfølgelig.
Dette blir da en av de 10 elbilene Ford har lovet Europa innen 2024.
De har allerede investert femti milliarder dollars for å kunne klare 2 millioner batterielektriske biler årlig innen utgangen av 2026.