-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist Fabrikksystemer - Servicemarked
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Spionbilder
Første Mercedes på ny plattform
Her er de første bildene av en helt ny Mercedes-modell, men den kommer neppe på markedet før i 2025.
Trolig blir bilen et elektrisk alternativ til dagens CLA. Betegnelsen er foreløpig ikke offisiell, men om Mercedes følger sitt vanlige nomenklatur vil den trolig døpes EQA.
I så fall må den eksisterende EQA døpes om til EQA SUV, og det kan i så fall kombineres med en oppgradering som er planlagt om et års tid.
Prototypene som er knipset ved Mercedes’ hovedanlegg i Stuttgart er trolig de første testbiler basert på en ny plattform med betegnelse MMA (Mercedes Modular Architecture).
Plattformen kan brukes som basis for både rene elbiler og hybrider og blir den siste som kan benytte fossile drivlinjer. Fra 2030 er det nemlig kun helelektrisk som gjelder for det tyske premium-merket.
Første modell på MMA forventes på markedet i 2025 og blir trolig denne sedanen. Siden skal den brukes for alle merkets modeller opp til og med C-Klasse.
Selv om prototypene er godt kamuflert kan vi anta at den vil få velkjente designtrekk fra dagens Mercedes-modeller, men trolig vil den også være influert av Vision EQXX som debuterte på CES for et snaut år siden.
Sedanen blir del av et slanket Mercedes-program av kompaktmodeller under paraplyen «Entry Luxury» som vil inkludere CLA-, GLA- og GLB-klasse samt elbiler med tilsvarende EQ-betegnelser.
Trolig vil dagens A- og B-Klasse fases ut i Mercedes’ streben etter økt profitt og lavere volum.