-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Denne tar deg langt ut i ødemarken
Mercedes-Benz har laget en spesialutgave av EQC for å vise at elektriske SUV-er ikke bare hører hjemme i urbane strøk.
En gruppe ingeniører står bak den spesielle bilen med betegnelse EQC 4x42. De har benyttet teknologi vi ved flere tidligere anledninger har sett på utvalgte Mercedes-modeller – såkalte portalaksler som muliggjør ekstrem bakkeklaring.
I sommer viste vi spionbilder av en G-Klasse med tilsvarende teknologi, og på Genève-utstillingen for fem år siden viste Mercedes en G500 4x4² som endte opp som produksjonsmodell. Den var i sin tur basert på en sekshjuling fra Brabus.
Spesialutgaven kan utstyres med tilhengerfeste og takstativ slik at du får med deg telt og oppblåsbar jolle. Og hva du ellers måtte trenge for villmarken.
Med en bakkeklaring på hele 293 mm er det mer enn dobbelt så mye luft mellom gulvet og bakken enn på en konvensjonell EQC, ja, selv en G-Klasse ligger 58 mm nærmere grusen. Vadehøyden er hele 40 cm, 15 cm mer enn originalen.
Imponerende er også en «angrepsvinkel» på 31,8 grader foran og 33 grader bak. Igjen sammenlignet med 28 grader på en G-Klasse.
Kjøreprogrammene for off-road er hentet fra GLC, og i kombinasjon med dekk i dimensjon 285/50 R 20 sørger det for fremkommelighet i særklasse.
En annen særegenhet med spesialmodellen er en spesiell lydopplevelse som gir ulik opplevelse avhengig av valgt kjøremodus.
For alle nye elbiler er det påbudt med ekstern lyd for å varsle fotgjengere, men her har Mercedes komponert spesiallyd for denne modellen og plassert forsterkere i lykteholderne og skapt begrepet «lampspeakers».
Det er lite som tyder på at denne modellen kommer i produksjon, den er kun bygget i ett eneste eksemplar.