-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Mercedes-Maybach EQS SUV
Bestillingsklar luksus på øverste hylle
Mercedes-Maybach introduserer nå sin første helelektriske modell med EQS 680 SUV. Her kan du reise utslippsfritt på første klasse.
Stjernen er på plass på panseret, men den eksklusive grillen viser at bilen tilhører konsernets mest luksuriøse arm – Maybach. Med utsøkte materialer, godt håndverk og eksklusive detaljer tilbyr det romslige interiøret ifølge produsenten en helhetlig komfortopplevelse.
Den valgfrie tofargede lakken er også typisk for en Maybach. Stripen som skiller fargene påføres for hånd i henhold til de høyeste kvalitetskriteriene. Sett fra siden synes de spesifikke detaljene som kromrammer rundt vinduene og krom på B-stolpen.
I baksetet oppleves en god atmosfære, og i likhet med forsetene er Executive-baksetene utstyrt med ventilasjon, massasjefunksjon og nakke- og skuldervarme. I tillegg er det mulig å bestille Mercedes-Maybach EQS SUV med leggmassasje og sjåførpakke.
Sistnevnte gir mulighet for passasjeren bak på høyre side å velge en liggende stilling. Med utstyret First-Class Rear, fortsetter midtkonsollen som et flytende bånd helt til baksetene. Tilleggsutstyret inkluderer to termiske koppholdere og en hylle for MBUX rear tablet. På forespørsel kan midtkonsollen inkludere to sammenleggbare bord, et kjølerom og sølvbelagte champagneglass.
Konsertstandard
Med standard Burmester 4D surround sound system lover Maybach sine kunder den ultimate lydopplevelsen. Lydanlegget inkluderer 15 høyttalere. Det er også to vibratorer i hvert sete, og den direkte gjengivelsen gjennom disse gjør lytteopplevelsen firedimensjonal.
Når det gjelder uønsket lyd har ingeniørene tatt en rekke grep for å minimalisere denne.
(saken fortsetter)
Det er også satt høye krav til maksimal kjørekomfort. Luftfjæring med trinnløst justerbar demping er standard. Ved behov for å øke bakkeklaringen kan bilen heves med opptil 35 millimeter.
EQS SUV har flere kjøreprogrammer å velge mellom, og det spesielle Maybach-programmet er standard. Det erstatter COMFORT-programmet, og er designet for å gi maksimal kjørekomfort for passasjerene i baksetet.
Den luksuriøse SUV-en er klar for bestilling med en startpris på 2.236.000 kroner (eks. levering). De første bilene forventes på norske veier mot slutten av sommeren.
Fakta Mercedes-Maybach EQS 680 SUV
Tekst | Data |
Drivlinje | 4MATIC firehjulstrekk |
Elektrisk motor | To permanent synkrone motorer (PSM) |
Effekt | 658 hk |
Dreiemoment | 950 Nm |
Akselerasjon (0 – 100 km/t) | 4,4 sekunder |
Toppfart | 210 km/t |
Netto batterikapasitet | 118 kWt |
Blandet forbruk (WLTP) | 21,0 – 22,8 kWt/100 km |
CO2 utslipp (WLTP) | 0 g/km |
Rekkevidde (WLTP) | 560 – 612 km |
Ombordlader | 22 kW |
Hurtiglader | 200 kW |
Bagasjeromsvolum | 440 liter |
Lengde / bredde / høyde | 5.125 / 2.034 / 1.721 mm |
Akselavstand | 3.210 mm |
Maks tilhengervekt | 1.800 kg |
Taklast | 100 kg |