-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Kia EV5
På vei mot Australia – hva med Norge?
En mellomstor el-SUV, Kia EV5, er nå presentert i Australia. Den hadde passet godt inn i det norske markedet, men lite tyder på at det skjer med det første.
Den dukket først opp som konsept i fjor vår, og et halvt år senere debuterte den i produksjonsdrakt på bilutstillingen i Chengdu i Kina. Bilen er allerede i salg i Kina hvor den også produseres ved Hyundai/Kias egen fabrikk.
Normalt prioriteres europeiske markeder når elbiler skal eksporteres fra Kina, men her virker det som Australia står foran oss i køen, for nå starter salget der.
Kia Australia presiserer også at de normalt stiller bak Europa ved nybillanseringer, men siden denne modellen bygges i Kina har Australia sikret seg nok biler til lansering i juni.
Valgmuligheter
To utstyrsvarianter, Air og Earth, tilbys fra start og mot slutten av året følger toppmodellen GT-Line. Bilene skal tilbys med Standard og Long Range batteripakker, samt med én (foran) eller to motorer (firehjulsdrift).
Ifølge Kia Australia er dette første Kia-modell bygget i Kina med rattet på høyre side og den er også først ut på en ny elbilplattform med betegnelse N3 eK og utstyrt med Litium Ion Fosfat batterier (LFP) for høy effektivitet.
Kia EV5 kommer med aktive og passive sikkerhetssystemer nok til å kunne oppnå fem stjerner i ANCAP, og chassis og styring er tilpasset australsk smak.
Flere detaljer får vi ikke i denne omgangen, men bilder mangler det ikke på.