-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Kia EV9:
Nye alternativer med lavere priser
Så langt har Kias store el-SUV kun vært tilbudt i topputstyrte GT Line-varianter, men nå kommer to nye alternativer for dem som klarer seg med mindre utstyr eller nøyer seg med bakhjulsdrift.
I dag må du ut med nesten 900.000 kroner om du vil ha Kias store el-SUV i garasjen, og i dagens marked med høye renter og redusert kjøpekraft er det i meste laget for svært mange.
Selv om modellen har fått positiv omtale i mange medier reflekteres ikke dette i salgstallene – så langt er det ifølge OFV kun registrert 49 EV9 på norske skilter.
Nå tar importøren grep for å øke salget ved å lansere to nye modellvarianter.
EV9 Exclusive AWD 7-seter kan skilte med samme drivlinje som toppmodellen med 384 hk og maks dreiemoment på 600 newtonmeter. Rekkevidden er oppgitt til 512 kilometer og maks ladehastighet er 200 kW. Prisen er kr 799.900.
Sammenlignet med GT Line-variantene som er i markedet har nykommeren noe mindre utstyr, men som kommunikasjonssjef i Kia Norge sier:
– Dette er utstyr som er «nice to have» som er fjernet – ikke det du trenger.
Eksempler på utsyr som er fjernet er innvendig kameraspeil, intelligente fjernlys, GT Line stylingdetaljer hvor blant annet høye takrails er erstattet med lavere, samt at bilen får 19-tommers felger i stedet for 21-tommere.
Den andre nykommeren har tilsvarende utstyrsnivå, men bakhjulsdrift i stedet for firehjulsdrift. Med én motor i stedet for to, er maks effekt 203 hk / 350 Nm mens rekkevidden øker til 563 kilometer. Denne er priset til 739.900 kroner.
– Vi er positivt overasket over hvor mange, både bedriftskunder og privatkunder, som har etterlyst en rimeligere bil med tohjulsdrift. Man tenker ofte at i Norge så må du ha drift på alle fire, men mange steder i Norge er ikke dette nødvendig, sier Lagaard.
De nye modellene kan bestilles fra medio januar.
