-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Ferrari til Genève
Ferrari skal lansere sin nye GTC4 Lusso neste måned. Navnet er nytt, men den har mye til felles med sin forgjenger.
Det vakte oppsikt da Ferrari lanserte sin FF på Genève-utstillingen i 2011 – plass til fire personer har de hatt tidligere, men firehjulsdrift og stasjonsvogn-utforming var noe helt nytt for den steilende hingsten.
Ferrari GTC4 Lusso får en mer tiltalende design enn forgjengeren, og i tillegg til firehjulsdrift får den nå også styring på begge aksler.
Ferrari hevder at FF appellerte til en yngre kundegruppe enn deres øvrige modeller, og at firehjulsdriften medførte at bilen hadde så mye større anvendelsesområde at den klokket opp 30 prosent mer på kilometertelleren enn en gjennomsnittlig Ferrari.
Motoren er fortsatt en 6,3-liters V12 uten pustehjelp, men effekten er økt fra de opprinnelige 660 hestene til 690.
Samtidig er maks dreiemoment 697 Newtonmeter ved 5750 omdreininger – en økning på 14 Nm. 80 prosent av momentet skal være på plass allerede ved 1750 omdreininger.
Ferrari lover en akselerasjon til 100 km/t på 3,4 sekunder og en toppfart på 335 km/t.
Bilen har fått en mer elegant hekk enn FF, og den har også fått et oppdatert interiør med plass til fire personer i hvert sitt separate sete med god sidestøtte.
Om den nye formen gir mindre plass i bagasjerommet enn de 450 literne FF skiltet med får vi foreløpig ikke vite, men vi regner med at den fortsatt har plass til et par sett med golfkøller – viktig rekvisita for biler i denne klassen.
Ferrari FF hadde en startpris på 3,8 millioner kroner – GTC4 Lusso blir neppe billigere.