-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Gammel Ferrari blir ny
Da var det ikke bare vi som syntes den shooting brake-aktige fire seters GTC4 så ganske sløv ut. En av eierne gjorde det også, så han leverte sin til Ferraris Special Project og fikk dem til å bygge en ny.
BR20 heter modellen - av en eller annen grunn.
Det har sikkert med navnet på eieren og alderen på datteren hans å gjøre – eller noe slikt. Navnet har i hvert fall ikke noe med Ferraris tradisjoner å gjøre.
Det har derimot bilen. En 6,3-liters V12 langt der fremme, med 681 hk.
Det ser ut som om man har startet med A-stolpene og bygget det hele nytt derfra og bakover.
Det ser også ut som at mange av ideene er kommer fra 410 Superamerica – for ingen skal være i tvil om at dette er en Ferrari. Hverken sett fra siden eller fra en av kortendene.
Men det er jo ikke bare retro, innslag av karbon forteller om 2021, og en avslutning som smaker av 599 GTB er også med på å trekke historien nærmere oss.
Svart tak og en bakrute som er formet etter vindtunnel-sjekk, ny fanger bak og baklys «som skaper en visuell dialog med eksosrørerene» er elementer som fremheves, sammen med en ny diffuser bak.
Fronten er et resultat at «nærmest uendelig mange mulige elementer, designet spesielt for BR20» sier pressemeldingen. Men det er vel mer enn bare hesten i midten som gjør at jeg assosierer den med Ferrarier?
Innvendig er det selvfølgelig vakre materialer og førsteklasses håndverk med innslag av både eik og karbon. Baksetene, som gjorde GTC4 såpass unik, er fjernet og erstattet av et bagasjegulv.
I denne type Ferrarier var dere et par som dro på Grand Tour – ikke en hel familie!
La det være notert at det er sjelden et Special Project tar mindre enn et år. Fra kundens første ideer, til fullført drøm.
Her, hvor det er snakk om nesten en helt ny bil, skulle jeg tro det tok enda lengre tid.